Wzrost ruchu z Google o 155% po 12 miesiącach pozycjonowania sklepu internetowego z branży mobile
Co zastaliśmy na początku współpracy?
Część trafiających do nas klientów to firmy nowe lub funkcjonujące od jakiegoś czasu, jednak stawiające swoje pierwsze kroki w świecie online. W opisywanym przypadku mamy do czynienia ze sklepem internetowym, zajmującym się sprzedażą samodzielnie produkowanych akcesoriów do urządzeń mobilnych. Sklep online posiadał stabilną bazę klientów i notował średnio 4000-5000 sesji miesięcznie tylko i wyłącznie z ruchu organicznego z Google, nie wliczając w to oczywiście kampanii Google Ads, kampanii na portalach społecznościowych czy wejść bezpośrednich. Celem właścicieli było „przeskoczenie” nieosiągalnej przez dłuższy czas bariery, czyli wyświetlanie się na ważne dla biznesu frazy (tzw. money keywords) na pierwszej stronie Google i wygenerowanie w ten sposób znacznego przyrostu ruchu na stronie, a tym dochodu.
Ze względu na specyfikę branży, operowaliśmy głównie na frazach komercyjnych, nazywanych również transakcyjnymi. Innymi słowy, każda z kilkudziesięciu fraz, którymi się zajmowaliśmy, miała prowadzić bezpośrednio do sprzedaży wybranego produktu. Opisywany sklep internetowy dysponuje akcesoriami przeznaczonymi dla kilkuset modeli smartfonów. Kluczowym zadaniem było zatem wyodrębnienie tych, który mają największy potencjał, a następnie wypozycjonowanie wybranych podstron produktów (jak również kategorii) do TOP 10 Google.
Postanowiliśmy od samego początku większość wysiłków skoncentrować na stronie głównej, tak aby rankowała w TOP 10 dla największej, ogólnej frazy, notującej ok. 50 tys. wyszukań miesięcznie.
Jakie działania zostały podjęte?
Standardowo w przypadku każdego klienta dokonujemy audytu strony wspomagając się takimi narzędziami jak Semrush czy Scereaming Frog. Identyfikujemy występujące błędy i dzielimy je na kilka kategorii. W pierwszej kolejności naprawiamy błędy „pilne i łatwe do poprawy” oraz „pilne i wymagające czasu”. W dalszej kolejności dopiero koncentrujemy się na mniej ważnych problemach danej strony. W przypadku naszego klienta z branży ecommerce występował duży problem związany z kanibalizacją słów kluczowych. Było to szczególnie ważnym problemem w kontekście głównej, kluczowej dla biznesu frazy. Działania, które podjęliśmy to m.in. zmiana wybranych meta tagów, optymalizacja treści na wybranych podstronach, poprawa linkowania wewnętrznego i tagów kanonicznych, a następnie „dopalenie” wybranych podstron linkami zewnętrznymi.
Na poniższym wykresie z narzędzia Ahrefs można zauważyć jak systematycznie realizowany link building „szedł razem w parze” ze wzrostem ruchu organicznego na stronie. Postawiliśmy przede wszystkim na linki pochodzące ze stron tematycznych, dotyczących nowych technologii, stosując formułę 60/40 – 60% linków pokrywających się z konkurencją z TOP5 Google na najważniejsze frazy oraz 40% linków ze jakościowych, unikalnych stron.
Bardzo dużą rolę dla powodzenia naszych działań, oprócz poprawek technicznych i linkbuildingu, odegrał content, czyli treść. Ze względu na bardzo duże rozdrobnienie kategorii i podkategorii produktów, nasi copywriterzy mieli pełne ręce roboty. Celem działań było z jednej strony zoptymalizowanie poszczególnych kategorii pod dane frazy, ale również zapobieganie zjawisku „duplicate content”. Z kilku względów zdecydowaliśmy się na dość krótkie treści na podstrony kategorii (ok. 2000 zzs). W każdym tekście zamieszczono linki, zgodnie z przyjętą strategią linkowania wewnętrznego, opartą na klastrach tematycznych (w tym przypadku bardziej – produktowych).
Jakie efekty osiągnęliśmy?
Kluczowym celem, który sobie postawiliśmy było wprowadzenie najważniejszej, kluczowej frazy do TOP 10 w warunkach silnej konkurencji (m.in. Allegro, Media Expert, Xgsm, 4kom). Cel ten został zrealizowany, mimo licznych turbulencji związanych ze wspomnianą kanibalizacją. Zaowocowało to znaczącym wzrostem ruchu na stronie. Poniżej, porównanie z Google Analytics dla wybranych parametrów za 1 kwartał 2022 i 2023 roku, czyli po roku naszych działań. Liczba sesji wzrosła o niemal 46%, natomiast liczba nowych użytkowników o ponad 56%.
Bardzo ważnym celem, który osiągnęliśmy było podwojenie liczby fraz znajdujących się w TOP 10 Google, z poziomu ok. 200 fraz w marcu 2022 r. do ponad 400 fraz w kwietniu 2023 r.! Tak naprawdę najważniejszy był jednak inny cel, czyli wprowadzenie do TOP 10 jak największej liczby adresów URL (podstron), gdyż każda z nich stanowi ścisłą odpowiedź na zapytanie klientów zainteresowanych kupnem produktu (nazwa produktu + konkretny model smartfona). Czerwoną strzałką zaznaczono moment rozpoczęcia współpracy. Liczba podstron wprowadzonych do TOP10 wzrosła z poziomu ok. 40 adresów do 120 adresów, co miało bardzo duże przełożenie na sprzedaż produktów!
Warto spojrzeć też na statystyki z oficjalnego narzędzia Google, czyli Search Console. Fioletowa linia oznacza liczbę wyświetleń strony w wynikach wyszukiwania, natomiast linia niebieska dotyczy kliknięć (wejść na stronę) z wyszukiwarki Google. Wykres obejmuje okres 12 miesięcy. Na początku naszej współpracy, strona klienta uzyskiwała średnio 90 kliknięć dziennie, natomiast obecnie (kwiecień 2023) jest to średnio 230 kliknięć dziennie, co oznacza wzrost aż o 155%!
Co dalej?
Pierwszy rok współpracy okazał się bardzo owocny dla obu stron. Na kolejny mamy wyznaczone jeszcze bardziej ambitne cele. Przede wszystkim jest to marsz w górę głównej frazy kluczowej. Będziemy chcieli osiągnąć ten cel m.in. przemyślaną strategią linkbuildingu obejmującą publikacje na silnych portalach, niedostępnych w znanych platformach dla SEO-wców. Kolejny cel, po wprowadzeniu bardzo duzej liczby podstron produktowych do TOP 10, to ich dalsza optymalizacja, tak aby kluczowe podstrony znalazły się w TOP 3 Google (w pewnym stopniu zostało to już osiągnięte). Jedno jest pewne – wyzwań nie będzie nam brakowało 🙂
Podobne Case Study
Nadal nie jesteś pewny, że współpraca z AdEverest
to korzyść dla Twojego biznesu?
Zachęcamy do kontaktu przez pozostawienie swoich danych kontaktowych. Oddzwonimy do Ciebie w przeciągu 48 godzin. Konsultacja jest darmowa.