Blog

Pozycjonowanie – dlaczego warto być na pierwszej stronie wyników w Google

Krążą legendy, że druga strona w Google istnieje. Nie jest to jednak pewne, gdyż nikt tam jeszcze nie zajrzał… Przeczytaj poniższy artykuł i sprawdź dlaczego musisz się starać, by trafić na pierwszą stronę w wynikach wyszukiwania.

Wyobraź sobie, że startujesz w maratonie, w którym bierze udział tysiąc zawodników. Efekty Twoich ciężkich treningów przynoszą efekty i wyprzedzasz prawie wszystkich, zajmując ostatecznie drugie miejsce. Z pewnością taki wynik można uznać za sukces. Mogłoby się wydawać, że w biznesie jest podobnie. Ktoś wpisuje jakąś popularną frazę w Google, wyszukiwarka wyświetla mu tysiąc stron z wynikami wyszukiwania, a Twoja firma czy blog znajdą się na drugiej z nich. Czy jest to sukces? W pewnym sensie tak, ponieważ udało Ci się zostawić w tyle mnóstwo konkurentów. Jednak to może okazać się zbyt mało, by pozyskać wartościowy ruch i zwiększyć swoje zyski.

Dlaczego warto być wysoko akurat w Google?

Ponieważ jest praktycznie monopolistą wśród wszystkich wyszukiwarek internetowych. Jak pokazują dane z sierpnia (2019 r.) Google odpowiada za ponad 92% wszystkich wyszukiwań w sieci. Bing przypada 2,63%, a Yahoo 1,8%. Z tego powodu każdy chce, by to w Google jego firma pojawiała się jak najwyżej.

Ponadto warto nadmienić, że średnio 44% ruchu na stronie (nie ze źródeł płatnych) pochodzi z wyszukiwarki Google, co zdecydowanie przewyższa np. ruch z social media.

Pierwsza strona Google – statystyki

Przyjrzyjmy się więc statystykom, które dotyczą pierwszej strony.

  1. Jak podaje HubSpot aż 75% osób nigdy nie przechodzi dalej niż na pierwszą stronę Google. Policzono też, jak dużo użytkowników wchodzi na konkretne strony według pozycji. Okazuje się, że na pierwszą stronę w wynikach przypada 18% wszystkich wejść, 10% na drugą i 7% na trzecią. Czyli 35% całego ruchu z wyszukiwarek to wejścia na pierwsze trzy strony! To pokazuje, jak wiele korzyści może przynieść dobre pozycjonowanie.
  2. 21% użytkowników otwiera więcej niż jedną stronę z wyników wyszukiwania.
  3. Według statystyk mniej więcej 70-80% osób nie klika w płatne wyniki wyszukiwania. To również bardzo ważna informacja, która pokazuje, że dużo skuteczniejszą strategią marketingu w wyszukiwarkach jest SEO niż kampanie płatne. Z drugiej strony jest to ratunek dla mniejszych firm, które przy dobrze wypozycjonowanej konkurencji nie miałyby szans trafić na pierwszą stronę w inny sposób.
  4. A teraz  dane, które być może pomogą Ci w pozycjonowaniu. Obliczono, że jeżeli posiadasz na swojej stronie głównej content wideo, to Twoje szanse, by trafić na pierwszą stronę Google, rosną o 53%.
  5. Policzono też, że strony, które znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, zawierają średnio 1890 słów. Pokazuje to, że silniki wyszukiwarki Google bardziej cenią obszerne teksty.

Google chętnie dzieli się danymi z wyszukiwania

Jeżeli zaciekawiła Cię ta tematyka i chcesz dowiedzieć się np. na jaki temat ludzie szukają najczęściej informacji w danym kraju, to możesz to w łatwy sposób sprawdzić. Wystarczy wpisać “trendy Google” w wyszukiwarce i na pierwszym miejscu, na pierwszej stronie pojawi Ci się strona, na której Google prezentuje w przejrzysty sposób  dane z całego świata.

Nadal nie jesteś pewny, że współpraca z AdEverest
to korzyść dla Twojego biznesu?

Zachęcamy do kontaktu przez pozostawienie swoich danych kontaktowych. Oddzwonimy do Ciebie w przeciągu 48 godzin. Konsultacja jest darmowa.

    *Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu realizacji świadczonych usług. Akceptuję politykę prywatności.

    Click to rate this post!
    [Total: 0 Average: 0]
    Our Score