Case study

Dlaczego warto je tworzyć

By poprawić wyniki osiągane przez firmę

Home

Dlaczego warto tworzyć case study? Content przydatny dla firm.

case study

Case study, czyli po polsku studium przypadku, to szczegółowy opis realizacji danego projektu czy podjętej próby rozwiązania konkretnego problemu wraz z rezultatami. Tego typu content jest niezwykle przydatny dla firm. Przeczytaj i dowiedz się, dlaczego warto tworzyć case study.

 

 

Wiedza dla potomnych

Niektórzy uważają, że case study można zdefiniować jako historię sukcesu. Tymczasem jest to tylko część prawdy, ponieważ wiele firm na użytek wewnętrzny tworzy studia przypadków, kiedy coś nie zadziałało lub zadziało tylko pobieżnie. Know-how to podstawa w nowoczesnych firmach, w których bez odpowiedniej wiedzy trudno nadążyć za konkurencją. Dlatego często po zakończonych projektach, oprócz raportów, spisuje się, co zadziałało, ale też jakie błędy popełniono w trakcie realizacji. W końcu najlepiej jest się uczyć na błędach. Jeżeli firma stworzy takie case study i będzie ono dostępne dla jej pracowników, istnieje duża szansa, że w przyszłości wykonawcy projektów unikną popełnienia tych samych pomyłek, przez co osiągną lepsze rezultaty.

Wizerunek eksperta

Firmy dzielące się wiedzą mają większą szansę, by postrzegano je jako ekspertów w branży. Z tego powodu na przykład wielu przedsiębiorców decyduje się na pisanie bloga. Case study jest najlepszą formą, bo nie tylko daje wiedzę, jak coś zrobić, jak rozwiązać dany problem, ale też pokazuje, że nam jako firmie się udało, my osiągnęliśmy sukces. To uwiarygodnia przedsiębiorstwo, a klienci widzą, że skoro udaje mu się osiągać takie wyniki, to warto mu zaufać. Często tę formę wykorzystują np. agencje marketingowe, chwaląc się wynikami kampanii, czy dostawcy oprogramowania, pokazujący, jak ich narzędzie pomaga innym firmom. Oczywiście tworząc case study kampanii przeprowadzonej dla swojego klienta, najpierw należy uzyskać jego zgodę!

Ponadto trzeba dodać, że case study przyciągają uwagę. W sieci często można znaleźć dziesiątki albo i setki podobnych wpisów blogowych na jakiś temat, które są wpisami poradnikowymi, a więc czysto teoretycznymi. Tymczasem nie każdy ma odwagę, by przedstawić swój projekt od początku do końca i zdradzić przed konkurencją, jakie uzyskał rezultaty. Dla czytelników jest to tym ciekawsze, że case study w temacie artykułu wskazuje, iż nie będzie to po raz kolejny teoria, ale również zostaną przedstawione realne, przeprowadzone działania. A to przecież z praktyki można dowiedzieć się najwięcej.

Wzrost branży i zadowolenie konsumenta

Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, im więcej firm z niej będzie dzieliło się swoją wiedzą, tym pewniejszy stanie się jej wzrost. Case studies mogą przyczynić się do rozwoju technologicznego i sprawić, że firmy będą czerpać od siebie najlepsze praktyki, a to gwarantuje podwyższenie jakości usług. Tym sposobem przedsiębiorstwa staną się coraz lepiej wykwalifikowane, a to powinno cieszyć konsumentów korzystających z ich usług.

Sprzedaż produktów i usług

Case study nie tylko mogą korzystnie wpłynąć na wizerunek Twojej firmy, ale też bezpośrednio przyczynić się do wzrostu sprzedaży. Szczegółowy opis kampanii lub projektu, w którym użyto Twojego produktu do rozwiązania danego problemu czy osiągnięcia oczekiwanych rezultatów, stwarza dodatkowy argument za tym, że klient powinien wybrać właśnie Twoją ofertę.

Dobra rada: jeżeli stworzyć ciekawe case study pokazujące Twój produkt/usługę jako rozwiązanie, które przyniosło świetne efekty, nie zapomnij się nim  pochwalić. Oprócz promocji w newsletterze czy social mediach, podlinkuj je również na stronie produktu, którego dotyczy. Wtedy ktoś, kto przegląda ofertę i najwyraźniej jest zainteresowany kupnem podobnego towaru, będzie mógł przeczytać, jak inni skorzystali na wyborze właśnie Twojej firmy.

Case study, a pozycjonowanie

Studium przypadku to rodzaj treści, który z pewnością wpłynie korzystnie na Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Po pierwsze dlatego, że jest to, jak już wcześniej pisaliśmy, wpis bardzo kuszący dla internautów, a duża liczba wejść na dany artykuł oraz ilość spędzonego na nim czasu jest odzwierciedlona w wynikach wyszukiwania. A po drugie, ponieważ internauci szukający rozwiązania danego problemu często wpisują w wyszukiwarkę frazy w postaci pytania. Przykład: jak zwiększyć swoje zarobki w e-commerce. Czyż nie jest to świetny pomysł na tytuł case study? Tego typu treści dają zazwyczaj odpowiedzi, których użytkownicy poszukują. Z tego powodu case study dobrze się pozycjonują.

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.