Co to jest event marketing?

I jakie przyniesie Ci korzyści.

Omawiamy zalety!

Home

Event marketing – jakie przyniesie Ci korzyści?

event marketing - konferencja

Event marketing to, najprościej mówiąc, sposób na promocję firmy lub na osiągnięcie przez nią pewnych celów za pomocą organizacji wydarzeń branżowych. Być może obserwujesz od jakiegoś czasu, że przedsiębiorstwa coraz chętniej dzielą się swoją wiedzą, szkolą i inspirują. Dowiedz się czym się przy tym kierują i jakie korzyści osiągają decydując się na event marketing.

 

Event marketing – wpływ na wizerunek

Jeżeli firma organizuje konferencję branżową i dzięki temu umożliwia uczestnikom (często za darmo, gdyż sama pokrywa koszty) zdobycie wartościowej wiedzy i zgłębienie interesujących ich tematów, to może liczyć na to, że będzie postrzegana pozytywnie wśród uczestników.

Ekspert w branży

Ktoś, kto udostępnia wiedzę, szkoli, organizuje konferencje, musi się znać na tym, co robi. W ten sposób, poprzez event marketing, firma zyskuje opinie eksperta w branży. Jeżeli w trakcie wydarzenia wykaże się zaawansowaną wiedzą i przy okazji pokaże swoje case study czy przykłady wykorzystania oferowanych przez nią rozwiązań, to jest szansa, że  osoby, które uczestniczyły w evencie, w przyszłości chętniej skorzystają z jej usług.

Przykładowo, platforma do prowadzenia sklepów internetowych może zorganizować event poświęcony technologiom w e-commerce. Z pewnością pojawi się na niej sporo osób, które rozwijają swoje przedsiębiorstwa online. Podczas wydarzenia nie tylko zdobędą informacje, jak poprawić działanie swojego e-sklepu, ale również zapamiętają, że konferencję zorganizowała ta konkretna platforma. Być może warto rozważyć skorzystanie z jej usług.

Employer Brandingowy

Event marketing to także doskonała okazja, by pokazać się w branży jako przyjazna, otwarta firma. Na konferencję z pewnością przybędą osoby, których zainteresowania są powiązane z działalnością przedsiębiorstwa, co daje szansę na pozyskanie wartościowych pracowników. Zwłaszcza, że na eventach zwykle umożliwia się uczestnictwo w tzw. networkingu, czyli przestrzeni do nawiązania kontaktów, poznania ludzi z branży i porozmawiania. Choćby na eventowym after party.

konferencja - tablica i pisaki

Wiedza i kontakty dla pracowników

Firmy organizując konferencje, zwykle zapraszają na nią znanych ekspertów branżowych czy influencerów. Daje to możliwość nawiązania ciekawych kontaktów, które nieraz przekształcają się w trwałą współpracę, różne wspólne inicjatywy czy akcje marketingowe. Jest to również dodatkowa szansa na zdobycie wiedzy przez pracowników organizatora eventu. Słuchanie wykładów czy udział w szkoleniu prowadzonym przez najlepszych w swojej dziedzinie zawsze poszerza kompetencje i umiejętności, a więc może przełożyć się na poprawę dotychczasowych działań firmy.

Event marketing jako okazja sprzedażowa

Event organizowany przez Twoją firmę to także doskonała okazja do pozyskania nowych klientów. Nie tylko dlatego, że wydarzenie będzie obrandowane Twoim logo. Po pierwsze, w trakcie eventu masz możliwość opowiedzieć co nieco o swojej działalności i pokazać swój produkt, czy usługi jako rozwiązanie problemów, z jakimi uczestnicy mierzą się na co dzień w życiu zawodowym lub prywatnym.

Po drugie, na konferencji branżowej zawsze znajdzie się mnóstwo potencjalnych klientów, do których można zagadać i przekonać do skorzystania z Twojej oferty. Eventy często wiążą się z akcjami promocyjnymi i podczas wydarzenia uczestnicy mogą kupić coś po okazyjnej cenie. Dlatego jeśli organizujesz event, zapewnij na nim obecność swoich ludzi odpowiedzialnych za sprzedaż.

Większa widoczność w sieci

Event marketing zapewni Ci również większą widoczność w sieci. Z jednej strony rozgłos zyskasz dzięki samym uczestnikom, którzy chętnie chwalą się udziałem w wydarzeniach na social mediach, dlatego postaraj się, by byli oni zadowoleni z poziomu oraz organizacji. Pozytywne opinie osób, które były na wydarzeniu, zwłaszcza w przypadku eventów cyklicznych, to dla Ciebie najlepsza reklama.

Ponadto warto stworzyć dedykowaną stronę internetową dla wydarzenia, na której użytkownicy znajdą agendę, zapiszą się lub kupią bilety. Powinna tam oczywiście znaleźć się informacja o organizatorach eventu. Jeżeli uda się taką witrynę dobrze wypozycjonować, a jest na to szansa, gdyż wśród wydarzeń branżowych rzadko jest duża konkurencja, masz szansę na zwiększenie ruchu również na stronie swojej firmy. W dodatku po wpisaniu fraz, na które do tej pory się nie wyświetlała. Jest to tym większa zaleta, że ludzie często sami z siebie szukają wydarzeń, na których mogliby się doszkolić i w tym celu wpisują różne hasła w Google.

Tym samym landing page danego eventu może stać się jednocześnie stroną zapleczową, czyli taką, która linkuje do witryny Twojej firmy, wpływając tym samym pozytywnie na jej pozycję.

 

Na zakończenie jeszcze parę rad. Tworząc stronę internetową eventu, zadbaj o to, by szybko się ładowała, była dostosowana do mobile, a także działała bez problemu przy wzmożonym ruchu, kiedy w trakcie promocji wejdzie na nią więcej użytkowników. Jeżeli będzie ona przejrzysta i przyjemna dla odwiedzających, to szansa, że się zapiszą na wydarzenie, znacząco wzrasta. A do skutecznego event marketingu promocja wydarzenia i duża liczba uczestników są w końcu niezbędne.

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.