Możliwości Google News
Google News – co to jest?
Do czego służy Google News? To agregator treści, który umożliwia gromadzenie aktualnych, wiadomości z różnych serwisów i sortowanie ich według trafności, tak by dostęp do nich był szybki i prosty. Czytelnik dostaje w jednym miejscu najświeższe wiadomości spersonalizowane specjalnie dla niego, zgodne z jego zainteresowaniami, lokalizacją i o największej dla niego użyteczności. Otrzymuje treści od różnych wybranych wydawców, które może następnie czytać w trybie online i offline, a także dodawać artykuły do zakładek i udostępniać je. Dlaczego warto korzystać z Google News? To przede wszystkim duża oszczędność czasu, ponieważ narzędzie samo podsuwa czytelnikowi interesujące go treści. Google News działa w 35 językach i można korzystać z niego zarówno na desktopie jak i na aplikacji w wersji mobilnej.
Czy każdy portal może znaleźć się w Google News?
Nie każdy portal zostaje automatycznie dodany do Google News. To czy strona znajdzie się w Google News zależy od kilku czynników. Ceniona jest trafność, rzetelność informacji, widoczność, aktualność, częstotliwość dodawania treści, lokalizacja oraz język. Liczą się trafne tytuły, zdjęcia oraz autorytet strony. Ponadto, podstrona „dla Ciebie” tworzona jest indywidualnie dla każdego użytkownika i zależy od jego zainteresowań oraz najchętniej przeglądanych przez niego treści.
Centrum Wydawców
Do 2019 roku należało zarejestrować swoją witrynę w Centrum Wydawców, obecnie nie jest to już konieczne. Jednak z rejestracją wiążą się pewne korzyści, takie jak na przykład możliwość wyświetlania reklam we własnych treściach poprzez Google Ad Manager oraz uprawnienie do pojawiania się w sekcji Kiosk aplikacji. Dodanie strony do Centrum Wydawców odbywa się za pomocą strony https://publishercenter.google.com/publications. Następnie należy dodać informacje takie jak kategoria, język, własność, kontakty, sposób dystrybucji, śledzenie. Witryna może także zostać znaleziona bez wprowadzenia jej do Centra Wydawców poprzez indeksowanie stron internetowych. Jeśli nie chcesz, by któreś Twoje treści znalazły się w Google News, możesz je w każdej chwili zablokować, co nie będzie miało żadnego wpływu na indeksowanie witryny w wynikach wyszukiwania.
Warunki do spełnienia
Nie każda zarejestrowana w Centrum Wydawców witryna automatycznie pojawi się w Google News. By tak się stało należy spełnić szereg warunków technicznych oraz treściowych. Przede wszystkim:
- witryna musi być poświęcona treściom o charakterze prasowym,
- muszą być to strony typowo informacyjne,
- treści muszą być oryginalne, nie mogą naruszać prawa własności intelektualnej, nie mogą być duplikowane,
- liczy się nie tylko część merytoryczna; niedopuszczalne jest występowanie błędów ortograficznych czy stylistycznych,
- w treściach nie mogą znajdować się linki odsyłające do złośliwego oprogramowania czy wirusów,
- ceniona jest przejrzystość – nazwisko autora powinno zawsze zostać wymienione. Nie można także zapomnieć o dacie dodania oraz oczywiście o tytule i kategorii,
- reklamy oraz treści sponsorowane nie mogą zajmować więcej miejsca niż sama treść wpisu, treści sponsorowane nie mogą być ukryte,
- treści nie mogą zawierać danych poufnych oraz ujawniać danych osobowych osób trzecich. Nie można także podawać danych, które umożliwiają identyfikację osób,
- w artykułach nie mogą znaleźć się treści zakazane – o charakterze erotycznym, promujące nienawiść czy przemoc, a nawet porady medyczne. Treści nie mogą także promować działań niebezpiecznych i nielegalnych oraz wprowadzających czytelnika w błąd.
Mierzenie popularności
Popularność serwisu w Google News można mierzyć standardowo poprzez Google Analytics. Pozwoli to na monitorowanie ruchu oraz zachowania czytelników oraz pozwoli wyciągnąć trafne wnioski.
Zalety Google News
Jakie są zalety pojawienia się w Google News dla portalu informacyjnego? Odpowiedź jest prosta – ogromne! Dzięki Google News portal informacyjny może zdobyć całe mnóstwo nowych czytelników oraz znacząco zwiększyć zasięgi. Oczywiście istnieje duże prawdopodobieństwo, że część przypadkowych odwiedzających stanie się nowymi stałymi czytelnikami. Nie należy także pominąć faktu, że reputacja portalu, który znajduje się w Google News automatycznie wzrasta.
Natomiast dla czytelnika, korzystanie z Google News to duża oszczędność czasu – w jednym miejscu może znaleźć wszystkie najświeższe informacje, które będą go interesować.
Podobne wpisy na blogu
Nadal nie jesteś pewny, że współpraca z AdEverest
to korzyść dla Twojego biznesu?
Zachęcamy do kontaktu przez pozostawienie swoich danych kontaktowych. Oddzwonimy do Ciebie w przeciągu 48 godzin. Konsultacja jest darmowa.