Blog

Google Search Console – narzędzie Google dla webmasterów

Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools) jest bezpłatnym narzędziem stworzonym przez Google, które umożliwia zarządzanie i monitorowanie witryny. Pozwala na sprawdzanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania, identyfikowanie problemów związanych z witryną oraz ich eliminowanie. Narzędzie wysyła również do nas maile, w których możemy poznać cenne uwagi dotyczące między innymi optymalizacji strony oraz przeczytać informacje o błędach.

Google Search Console – zalety

Dzięki Google Search Console możliwe jest sprawdzenie czy Google jest w stanie znaleźć i zaindeksować witrynę oraz w jaki sposób roboty widzą ją, a także jak szybko następuje indeksowanie. Narzędzie umożliwia także wysyłanie prośby o zaindeksowanie nowej podstrony oraz poznanie szczegółów dotyczących ruchu związanego z witryną – np. odkrycie słów kluczowych na jakie wyświetla się strona. Dzięki GSC możemy dowiedzieć się jak często użytkownicy klikają w witrynę oraz ile dokładnie wynosi współczynnik klikalności. Google Search Console wysyła również alerty kiedy wykryje nieprawidłowości związane z witryną oraz jej wyświetlaniem na urządzeniach mobilnych, informuje o spamie, wirusach i złośliwym oprogramowaniu. Google Search Console pokazuje także linki pochodzące z jakich stron prowadzą do witryny. Podpowiada także w jaki sposób strona może zostać ulepszona.

Google Search Console – dla kogo?

Z Google Search Console powinni korzystać przede wszystkim właściciela firm, specjaliści do spraw SEO oraz SEM, a także marketerzy, administratorzy strony oraz programiści. Google Search Console umożliwi wgląd w statystyki związane ze stroną, ułatwi budowanie strategii marketingowej oraz optymalizację, a także pozwoli na eliminację błędów związanych z witryną. Pomoże również analizować widoczność strony na dane słowa kluczowe.

Dostęp do konta można uzyskać na poziomie trzech opcji: właściciel, pełny i ograniczony. W zależności od wariantu, użytkownik ma odmienny zestaw uprawnień.

Jak założyć konto?

By założyć konto w Google Search Console niezbędne jest posiadanie konta Google oraz rejestracja na https://search.google.com/search-console/about, gdzie dodajemy naszą stronę poprzez opcję „dodaj usługę”. W następnym kroku konieczna jest weryfikacja witryny poprzez umieszczenie tagu HTML w kodzie źródłowym strony głównej w sekcji head, przesłanie pliku HTML na serwer strony do katalogu głównego lub dodanie rekordu DNS u dostawcy domeny. Innymi opcjami są również wykorzystanie asynchronicznego kodu śledzenia przy użyciu Google Analytics lub użycie Google Tag Managera. Następnie możliwe jest już używanie narzędzia i korzystanie z licznych funkcji, których nam ono dostarcza.

Nadal nie jesteś pewny, że współpraca z AdEverest
to korzyść dla Twojego biznesu?

Zachęcamy do kontaktu przez pozostawienie swoich danych kontaktowych. Oddzwonimy do Ciebie w przeciągu 48 godzin. Konsultacja jest darmowa.

    *Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu realizacji świadczonych usług. Akceptuję politykę prywatności.


    Click to rate this post!
    [Total: 0 Average: 0]
    Our Score