Blog

Google Trends – poznaj trendy w Internecie

Google Trends

Google Trends to przydatne narzędzie pozwalające na monitorowanie trendów poprzez badanie popularności danych słów kluczowych. Można także wykorzystywać je, by dowiedzieć się jakie słowo było najczęściej wyszukiwane w danym okresie czasu i jak zmieniały się trendy na przestrzeni dni, miesięcy czy lat. Narzędzie pozwala odkryć jakie tematy były najbardziej popularne w danym roku kalendarzowym. Google Trends umożliwi nam również poznanie popularności hasła w różnych krajach oraz różnych rejonach w obrębie jednego kraju.

Jednostka miary

Narzędzie przyznaje danemu hasłu liczbę od 0 do 100 – nie jest to jednak konkretna ilość wyszukań w danym przedziale czasowym, ale wartość pozwalająca na porównanie popularności, która ma na celu oddać skalę.

Google Trends

Najpopularniejsze w danym roku

Google Trends umożliwia poznanie najpopularniejszych wyszukiwanych haseł w danym roku w wielu różnych kategoriach. Wyniki zawężamy do danego państwa, by otrzymać skumulowany raport dotyczący trendów. Możemy dowiedzieć się na przykład jaki film ludzie najchętniej oglądali, które wydarzenia były najbardziej popularne lub na jaki temat internauci chcieli znaleźć informacje. Co dają nam takie raporty? – na przykład tworząc treści na bloga będziemy wiedzieli czy dana tematyka jest tylko chwilowo popularna czy może temat ten możemy uznać za „evergreen” – czyli nigdy nie wychodzący z mody. Nie oznacza to oczywiście, że powinniśmy decydować się tylko i wyłącznie na pisanie na tematy „evergreen”. Treści, które modne są tylko chwilowo mają tę zaletę, że generują dużo ruchu na stronie, ale jedynie przez krótki czas.

popularne wyszukiwania
popularne hasła

Porównanie popularności

Google Trends umożliwia porównanie popularności dwóch haseł w konkretnym przedziale czasowym.

kawa i herbata porównanie

Narzędzie pozwala także na porównanie trendów wyszukiwani w różnych regionach kraju.

ziemniaki kartofle pyry
ziemniaki
kartofle
pyry

Dzięki Google Trends można dowiedzieć się na przykład na jakie słowa kluczowe pozycjonować się w danym regionie. Przykładowo, popularne w województwie małopolskim słowo „fliziarz” w innych regionach jest praktycznie nieznane. Pozycjonując tę samą usługę w innych województwach, musimy użyć odpowiednio określeń „płytkarz” czy „kafelkarz”.

porównanie
porównanie regiony
fliziarz mapa
kafelkarz mapa
płytkarz mapa

Google Trends – do czego się przydaje?

Google Trends to bardzo przydatne i proste w obsłudze narzędzie. Jego główne zalety? Dzięki Google Trends możliwe jest oddzielenie chwilowo aktualnych tematów od tych, które nigdy nie tracą na znaczeniu – przydaje się to podczas tworzenia treści na bloga. Ponadto, Google Trends pozwoli odkryć najpopularniejsze słowo kluczowe spośród wielu synonimów – może okazać się nawet, że niektóre z nich są popularne jedynie w części kraju, podczas gdy w reszcie województw dużo bardziej opłaci się użycie słowa pokrewnego. Narzędzie pozwala też badać sezonowość danych tematów, które użytkownicy wyszukują w Internecie – dzięki niemu możemy na przykład dowiedzieć się z jak dużym wyprzedzeniem ludzie zaczynają rozglądać się za prezentami świątecznymi lub upominkami na Walentynki. Taka wiedza bardzo nam się przyda jeśli zamierzamy uruchomić kampanię Google Ads.

Nadal nie jesteś pewny, że współpraca z AdEverest
to korzyść dla Twojego biznesu?

Zachęcamy do kontaktu przez pozostawienie swoich danych kontaktowych. Oddzwonimy do Ciebie w przeciągu 48 godzin. Konsultacja jest darmowa.

    *Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu realizacji świadczonych usług. Akceptuję politykę prywatności.

    Click to rate this post!
    [Total: 0 Average: 0]
    Our Score