Blog

Infinite scroll w wynikach wyszukiwania

Infinite scroll – co to jest?

Infinite scroll oznacza nieskończone przewijanie – jest to jeden ze sposobów ładowania i wyświetlania treści na stronie internetowej. Przeciwieństwem infinite scroll jest paginacja, zwana również stronicowaniem – wtedy treść dzielona jest na kilka czy kilkanaście kolejnych podstron.

Infinite scrolling – charakterystyka

Główną zaletą infinite scroll jest zwiększenie wygody poruszania się na stronie, ponieważ dzięki niemu nie trzeba klikać kolejnych numerów stron, by zapoznać się z całą zawartością. Oczywiście ten sposób prezentowania treści niesie również za sobą zagrożenia – z perspektywy użytkownika. W przypadku np. Facebooka, TikToka czy Instagrama, infinite scroll powoduje, że przeglądając media społecznościowe użytkownik może stracić poczucie czasu. Nic nie stoi na przeszkodzie, by mógł oglądać dalej, nie musi przecież świadomie przechodzić do kolejnej podstrony, nic go nie zatrzymuje. Oczywiście jest to dla niektórych osób niebezpieczne, ponieważ wciągnięci w pochłanianie contentu mogą działać poniekąd wbrew sobie. Z pewnością w przypadku infinite scrolling dużo trudniej jest powiedzieć sobie „stop”.

Infinite scroll w Google?

Być może infinite scroll już niedługo będziemy mogli spotkać również w wynikach wyszukiwania. Niedawno Google ogłosiło, że w planach jest wdrożenie nieskończonego przewijania w wynikach wyszukiwania na mobile, póki co tylko w Stanach Zjednoczonych. Zniknąć ma więc przycisk „pokaż więcej”. Jeśli to rozwiązanie sprawdzi się w USA, zapewne w przyszłości zostanie wprowadzone również w innych krajach i w innych językach – oczywiście również w Polsce.

Tutaj możecie zobaczyć jak to rozwiązanie będzie wyglądało w praktyce.

Wpływ na SEO?

Trudno jest przewidzieć jaki dokładnie wpływ na SEO będzie miała ta zmiana. Możemy jedynie przypuszczać, że być może spowoduje ona większą widoczność stron, które do tej pory znajdowały się niżej w wynikach wyszukiwania. Jednak tak naprawdę na własnej skórze przekonamy się o tym dopiero w przyszłości, kiedy z tym nowym rozwiązaniem spotkamy się już w praktyce.

Nadal nie jesteś pewny, że współpraca z AdEverest
to korzyść dla Twojego biznesu?

Zachęcamy do kontaktu przez pozostawienie swoich danych kontaktowych. Oddzwonimy do Ciebie w przeciągu 48 godzin. Konsultacja jest darmowa.

    *Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu realizacji świadczonych usług. Akceptuję politykę prywatności.

    Click to rate this post!
    [Total: 0 Average: 0]
    Our Score