Blog

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 7 prostych sposobów!

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym jest możliwe na różne sposoby. Obecnie najpopularniejszym rozwiązanianiem dla biznesów z szeroko pojętego sektora e-commerce okazuje się reklama w organicznych wynikach wyszukiwania Google (czyli pozycjonowanie strony). Według najnowszych badań, SEO generuje 1000% więcej ruchu od mediów społecznościowych. Należy jednak pamiętać, że social media są również jednym z bardzo dobrych sposobów na dywersyfikację źródeł sprzedaży. Podobna sytuacja ma miejscu w kontekście Google Ads (dawniej AdWords), content marketingu, influencer marketingu oraz e-mail marketingu. Ważne są również działania odpowiadające za maksymalizację konwersji na stronie (np. poprawa jej wydajności, usprawnienie procesu zakupowego oraz uproszczenie formularzy kontaktowych). W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym – 7 prostych sposobów!

1. Pozycjonowanie (SEO)

Pozycjonowanie stron internetowych, nazywane inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization) to obecnie jeden z najbardziej opłacalnych sposobów na wzrost sprzedaży w Twoim sklepie internetowym poprzez reklamy w wyszukiwarce Google.

SEO polega na optymalizacji on-site (wewnątrz Twojej strony) oraz off-site (poza witryną Twojego sklepu internetowego). W przypadku tzw. on-site SEO mamy do czynienia z optymalizacją treści (np. poprawą struktury nagłówków czy też implementacją meta tagów) oraz pozycjonowaniem technicznym (np. poprawą responsywności strony i wdrożeniem certyfikatu SSL).

Decydując się na pozycjonowanie (SEO), Twój sklep internetowy może stać się widoczny w wyszukiwarce Google na kluczowe frazy mniej więcej po 3-8 miesiącach od wdrożenia właściwej strategii SEO.

Rezultaty z pozycjonowania mogą być widoczne zdecydowanie szybciej. W niektórych branżach (np. w przypadku lokalnych sklepów odzieżowych, które mają własne strony WWW) działania marketingowe przyniosą efekty już po 3-5 miesiącach od rozpoczęcia współpracy z agencją SEO. Im mniej konkurencyjna branża e-commerce, tym łatwiej wypozycjonować dany produkt na wartościową frazę kluczową.

Przykładami wysoce konkurencyjnych sektorów są:

  • branża meblarska,
  • branża odzieżowa,
  • branża obuwnicza,
  • branża farmaceutyczna.

Warto również pamiętać, że w marketingu internetowym chodzi o skuteczność. Niektóre agencje pozycjonerskie potrafią zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym oraz internetowym po 3-4 miesiącach współpracy. Nie stanowi to reguły, ale istnieje wiele takich przypadków, gdy starannie przemyślane działania zaczynają przynosić rezultaty kilkukrotnie szybciej w Twojej firmie, niż u konkurencji.

Reasumując, jeżeli posiadasz własny sklep internetowy i chcesz zainwestować w zwiększenie sprzedaży w perspektywie długofalowej, wybierz pozycjonowanie. Wówczas rezultaty będą widoczne nawet po zakończeniu współpracy z agencją SEO. Z organicznych wyników wyszukiwania nie znika się od razu – czasami dopiero po kilku latach. Zależy to od działań konkurencji oraz specyfiki Twojej branży.

Umów bezpłatną konsultację z naszym zespołem. Sprawdź, co możemy Ci zaproponować w zakresie reklamy online. Skutecznie pozyskamy nowych klientów do Twojego biznesu i wyskalujemy go w ciągu 6-12 miesięcy od rozpoczęcia współpracy.

Google Ads (dawniej AdWords), czyli metoda dla niecierpliwych. Prowadzisz sklep internetowy i chcesz uzyskać natychmiastowe rezultaty w zakresie widoczności w wynikach wyszukiwania? W takim razie jest to metoda dedykowana specjalnie dla Ciebie. Haczyk? Po zakończeniu kampanii Google Ads (i zaprzestaniu płatności), cała widoczność znika. Na początek jest to natomiast rozwiązanie niemal idealne, ponieważ rezultaty SEO będą widoczne po kilku miesiącach. W tym czasie warto zainwestować w optymalizację kampanii Google Ads.

Konfigurując kampanię reklamową, na początku wybieramy jej rodzaj (np. kampania w sieci wyszukiwania, kampania w sieci reklamowej, kampania w sieci YouTube, kampania remarketingowa), a następnie przechodzimy do określenia istotnych fraz kluczowych danego biznesu.

W AdWords nie ma żadnych niewiadomych. Ceny za widoczność na górze lub w dole strony ustala się na podstawie Planera Słów Kluczowych Google.

Po ustaleniu słów kluczowych, należy przejść przez kolejne kroki kampanii, w taki sposób, aby uzyskać jak największy wynik jakości (ang. quality score). Im wyższy jest quality score, tym mniej będziemy musieli zapłacić za pojedyncze kliknięcie linku sponsorowanego.

UWAGA: Stawki podane w Planerze Słów Kluczowych są orientacyjne i zależą od aktualnych trendów marketingowych konkurencji.

Ustawienie kampanii Google Ads jest relatywnie skomplikowanym zadaniem, jednak z całą pewnością warto przebrnąć przez cały proces. Reklamy sponsorowane okazują się bowiem doskonałym sposobem na skuteczną sprzedaż produktów i usług. Własna strona internetowa to nieodłączny element kampanii AdWords. Należy ją poprawnie zoptymalizować w taki sposób, aby klient od razu po wejściu do serwisu, był kierowany do finalizacji transakcji.

Zespół SearchEngineLand podaje, że 51% ruchu w Google pochodzi z organicznych wyników wyszukiwania – czyli za sprawą pozycjonowania. Pozostali klienci pojawiają się na stronie na skutek kampanii Google Ads oraz dzięki Social Media Marketingowi. Osoby, którym zależy na dotarciu do starannie sprecyzowanej grupy docelowej powinny inwestować w dwa wymienione źródła ruchu jednocześnie (przynajmniej w pierwszych kilku miesiącach współpracy z agencją).

3. Social Media Marketing (Facebook Ads + Tik Tok Ads)

Social Media Marketing obejmuje m.in.:

  • tworzenie angażujących postów do mediów społecznościowych,
  • zarządzanie i monitorowanie kontami na różnych platformach społecznościowych,
  • kreowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych,
  • monitorowanie i analizowanie wskaźników efektywności,
  • interakcję i budowanie relacji z klientami poprzez social media.

Oprócz tego warto zdecydować się na płatne kampanie skutkujące zwiększeniem sprzedaży. Konkretny kanał marketingowy należy wybrać w zależności od preferencji swoich docelowych odbiorców. Biorąc pod uwagę obecne standardy – Facebook Ads oraz TikTok Ads są jednymi z najlepszych rozwiązań reklamowych pod kątem sprzedażowym.

Na TikToku oraz Facebooku płacimy za wyświetlenia. Jest to nieco innym rozwiązaniem, niż w przypadku Google Ads, ponieważ tam mieliśmy opcję płatności za kliknięcie (czyli za pozyskanie potencjalnego leada). W Social Media Marketingu specyfikacja kampanii się nieco różni, jednak nie oznacza to, że kampanie na Facebooku oraz TikToku są mniej efektywne. Często dzieje się zupełnie odwrotnie i w przypadku e-commerce mogą okazać się ponadprzeciętnie opłacalne (i to nie tylko w branży rozrywkowej).

4. Content Marketing

Osoby, które interesuje skuteczny marketing internetowy, powinny zastanowić się nad content marketingiem. To działania obejmujące m.in.:

  • publikowanie wpisów blogowych,
  • nagrywanie podcastów,
  • tworzenie filmików na YouTube.

Dzięki temu poprawisz renomę swojej marki i staniesz się autorytetem w branży e-commerce. Ze swojej strony na początku zalecamy stworzyć bloga i przygotowywać wysokiej jakości artykuły na frazy z długiego ogona słów kluczowych (powyżej 3-4 wyrazów). Jak podają badania, wyszukiwania long tail SEO wyróżniają się o 3-5% wyższym współczynnikiem klikalności od fraz generycznych (ogólnych).

Co ciekawe – frazy wielowyrazowe można wypozycjonować zdecydowanie szybciej, ponieważ mają mniejszą konkurencję w Google.

Dobrym przykładem bloga prowadzonego w e-commerce jest firma Decathlon, tworząca wpisy edukacyjne, stanowiące również reklamę ich asortymentu.

Innym rozwiązaniem content marketingowym jest tworzenie podcastów – tego podejmuje się przykładowo marka Sephora, udostępniając przygotowane materiały na Spotify.

Popularne jest także tworzenie filmików na YouTube w celu poprawy wizerunku swojej firmy w sieci. Specjalizuje się w tym przykładowo zespół Apart, przygotowując różnorodne kampanie reklamowe promujące biżuteriowe trendy oraz męską i kobiecą biżuterię na każdą porę roku.

5. Influencer Marketing

Influencer marketing to stosunkowo nowy sposób na zwiększenie sprzedaży w swoim sklepie internetowym. Wystarczy napisać do konkretnego influencera (lub menadżera / agencji w przypadku większych influ), u którego reklama mieści się w Twoim budżecie, a następnie nawiązać z nim współpracę. Jeżeli wybrana grupa docelowa wpasowuje się w Twoje kryteria biznesowe, jest duża szansa, aby poprawić współczynnik konwersji.

6. E-Mail Marketing

E-mail marketing jest traktowany najczęściej jako dodatkowy sposób dywersyfikujący sprzedaż produktów e-commerce. Maile należy rozsyłać wyłącznie do klientów, którzy uzupełnili formularz kontaktowy, zapisali się do newslettera lub wyrazili zgodę na kontakt w inny sposób. Nie zawsze warto wysyłać typowo sprzedażowe maile. Dobrym rozwiązaniem jest regularne wysyłanie artykułów edukacyjnych, do których nie ma dostępu na blogu.

Wiele firm praktykuje również wysyłanie maili z promocjami lub rabatami dla klientów, którzy porzucili koszyki lub zwyczajnie nie dokończyli transakcji.

Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/workdesk-with-envelopes-laptop_1134-195.jpg

7. Optymalizacja konwersji

Optymalizacja konwersji polega na poprawieniu Twojej strony internetowej oraz oferty w taki sposób, aby użytkownicy chcieli z niej korzystać i nawiązywać interakcję z Twoim sklepem. W tym przypadku zadbaj o m.in.:

  • optymalizację na urządzeniach mobilnych,
  • poprawną ścieżkę zakupową,
  • darmową dostawę,
  • pozytywne opinie,
  • zachęcenie do kolejnych zakupów,
  • interaktywną stronę internetową,
  • szybkość swojego serwisu.

Więcej na ten temat piszemy w naszym artykule: Optymalizacja konwersji – najlepsze sposoby dla sklepów e-commerce!

Źródło: https://img.freepik.com/free-vector/conversion-rate-optimization-concept-illustration_114360-7513.jpg

Sposoby na zwiększenie sprzedaży w e-commerce – podsumowanie

Obecne trendy i najnowsze badania wskazują, że pozycjonowanie (SEO) oraz Google Ads są najlepszymi sposobami na osiągnięcie sukcesu w e-commerce i pozyskanie klientów, którzy będą regularnie robili zakupy w Twoim sklepie internetowym. Należy jednak pamiętać, że marketing w mediach społecznościowych oraz content marketing okazują się także niezastąpionymi rozwiązaniami w kontekście budowania przewagi konkurencyjnej na rynku, oraz kreowania wizerunku swojej marki. Jako dodatkowe metody możesz wykorzystać influencer marketing oraz e-mail marketing. Aby skutecznie zmaksymalizować sprzedaż, weź również pod uwagę optymalizację konwersji – czyli elementów technicznych Twojej strony wpływających na doświadczenia użytkowników.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?]

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym!

  1. Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

Zwiększenie ruchu w sklepie internetowym jest możliwe poprzez optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek (SEO), kampanie Google Ads oraz marketing w mediach społecznościowych. Warto także zdecydować się na content marketing oraz profesjonalny mailing.

  1. Jak poprawić współczynnik konwersji w sklepie internetowym?

Aby poprawić współczynnik konwersji w sklepie internetowym, powinieneś zoptymalizować interfejs użytkownika, uprościć proces zakupowy, dodać opinie klientów, oferować bezpieczne opcje płatności oraz spersonalizować swoją ofertę i dostosować ją do preferencji klientów.

  1. Czy warto stosować e-mail marketing w celu zwiększenia sprzedaży w e-commerce?

E-mail marketing może być bardzo skutecznym narzędziem do zwiększenia sprzedaży. Wykorzystaj go do wysyłania personalizowanych ofert, promocji, powiadomień o nowościach oraz do budowania długotrwałych relacji z klientami.

  1. Jak poprawić obsługę klienta w sklepie internetowym?

Dobre wsparcie klienta jest kluczowym aspektem pod kątem maksymalizacji sprzedaży w sklepie e-commerce. Możesz to osiągnąć poprzez szybką odpowiedź na zapytania klientów, udostępnienie łatwego w użyciu systemu obsługi kupujących, a także oferowanie darmowych zwrotów i wymian.

  1. Dlaczego warto zainwestować w płatną reklamę w celu zwiększenia sprzedaży w e-commerce?

Płatna reklama w wyszukiwarkach (Google Ads) oraz w social mediach (Facebook & Tik Tok Ads) pozwalają uzyskać zdecydowany zwrot z inwestycji w ciągu kilku tygodni od rozpoczęcia kampanii. W tym przypadku należy jednak zdecydować się na współpracę z profesjonalną agencją marketingową dysponującą doświadczeniem w tego typu rozwiązaniach promocyjnych. Można to bezproblemowo zweryfikować na przykład poprzez przeanalizowanie case study.

  1. Ile kosztuje reklama w Google?

Płatna reklama w Google mająca na celu zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym (Google Ads), w przypadku małej, lokalnej firmy, to koszt ok. 1000-2000 zł netto miesięcznie. Sklepy internetowe muszą liczyć się z budżetem od 4000 zł do… Trudno wskazać na górną granicę, jednak z reguły, w przypadku większych firm e-commerce, będzie to kilkanaście tysięcy złotych. Wiele w tym przypadku zależeć będzie od konkurencyjności w Twojej branży.

  1. Jak długo trzeba czekać na efekty reklamy w Google?

Efekty pozycjonowania w Google będą widoczne po kilku miesiącach od rozpoczęcia procesu zwiększania sprzedaży w Twoim sklepie internetowym. Na początku zobaczysz wyłącznie większy ruch w witrynie, a po pewnym czasie (np. 6-8 miesiącach) wzrost współczynnika konwersji (np. w postaci zakupu produktu, zapisania się do newslettera lub dodania produktu do koszyka). Efekty kampanii Google Ads są niemal natychmiastowe, jednak w przeciwieństwie do SEO (pozyjonowanie), w momencie zakończenia emitowania reklam, ruch z tego źródła również dobiega końca.

Nadal nie jesteś pewny, że współpraca z AdEverest
to korzyść dla Twojego biznesu?

Zachęcamy do kontaktu przez pozostawienie swoich danych kontaktowych. Oddzwonimy do Ciebie w przeciągu 48 godzin. Konsultacja jest darmowa.

    *Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu realizacji świadczonych usług. Akceptuję politykę prywatności.

    Click to rate this post!
    [Total: 1 Average: 5]
    Our Score