Blog

Landing page – co to?

Czym jest landing page?

Landing page to strona docelowa, zwana także stroną lądowania. Jest to witryna, na którą odesłany zostaje użytkownik w związku z prowadzoną kampanią reklamową i która ma służyć konwersji – można do niej zaliczyć np. dokonanie zakupu, zapisanie się do newslettera, rejestracja na stronie, kontakt z firmą itd. Istotą landing page jest łatwy dostęp do akcji służącej konwersji – tak, by użytkownik nie musiał szukać przycisku CTA (Call To Action) na stronie głównej, ale miał wszystko pod ręką.

Landing page dzielą się na:

  • Click Through – landing page tego typu ma za zadanie przekierować użytkownika na inną stronę – np. katalog sklepu. W tym wypadu landing page ma przede wszystkim zainteresować użytkownika oraz dostarczyć mu niezbędnych informacji o sprzedawanym produkcie,
  • Lead Generation – te landing page mają na celu zdobycie danych użytkownika – np. adresu e-mail. Oczywiście żaden Internauta nie udostępnia swoich danych, jeśli nie liczy na realną korzyść – na przykład na otrzymanie zniżki na pierwsze zakupy w sklepie, dostęp do darmowego webinaru itd.

Tworząc landing page, musimy zacząć od odpowiedzenia sobie na pytanie, do czego właściwie zamierzamy go wykorzystać, jaki jest jego cel. Dopiero na tej podstawie możemy pomyśleć o szczegółach; wyglądzie i tekstach.

Elementy skutecznego landing page

Czym powinna charakteryzować się skuteczna landing page?

Nagłówek

Najważniejszym elementem landing page jest chwytliwy nagłówek. To przede wszystkim on przyciąga uwagę użytkownika. Nagłówek musi zaciekawiać, intrygować oraz informować o korzyściach płynących ze skorzystania z danej usługi lub zakupu produktu.

Klarowność i przejrzystość

Liczy się klarowność i przejrzystość. Uważaj, by nie przedobrzyć z ilością tekstu. Dobrą zasadą jest minimum treści, maksimum konkretów. Użytkownik powinien łatwo znaleźć to, czego szuka – informacji, formularza zgłoszeniowego, przycisku CTA itd.

Minimalizm

Nie rozpraszaj użytkownika zbyt wieloma elementami i zbędnymi informacjami, które tylko odwrócą jego uwagę od głównego komunikatu. Skup się na konkretach.

Język korzyści

Wszystkie teksty powinny być napisane językiem korzyści. Klient musi od razu wiedzieć jaka korzyść czeka go po dokonaniu konwersji!

Spójność layoutu

Konieczne jest zastosowanie kolorystyki kojarzącej się z daną marką. Spójny i konsekwentny design to istotny element identyfikacji wizualnej. Na landing page’u powinno także pojawić się logo firmy.

Wyraźne CTA

Wyraźny przycisk CTA (Call To Action), zachęcający użytkownika do dokonania konwersji powinien znajdować się powyżej linii scrollowania. W krótkim tekście należy pokazać realną korzyść dla użytkownika. Przykładowo, zamiast „Zapisz się do newslettera”, warto rozważyć np. „Dowiedz się jak (…)”. Dobrze działają słowa takie jak „sprawdź”, „zobacz”, „dowiedz się”, „wypróbuj” itd. Przycisk CTA powinien znajdować się w widocznym, centralnym miejscu na stronie oraz wyróżniać się kolorem. Koniecznie musi być on także dostosowany do urządzeń mobilnych.

Zdjęcia wysokiej jakości

Nic nie przemawia do wyobraźni użytkowników tak dobrze jak zdjęcia. Zamieść zdjęcia i grafiki wysokiej jakości, które mogą lepiej sprzedać produkt niż tysiąc słów.

Krótkie formularze

Jeśli prosisz użytkownika o wypełnienie formularza, pamiętaj, że powinien być on krótki i prosty. Zastanów się, które informacje są Ci naprawdę potrzebne i nie pytaj o nic więcej.

Podziękowanie

Nie zapomnij na końcu podziękować użytkownikowi za dokonaną konwersję! Możesz także spróbować zatrzymać jego uwagę i odesłać internautę np. do innych oferowanych przez Twoją formę produktów.

Landing page, a SEO

Czy da się pozycjonować landing page? Owszem. Podobnie jak każdą inną stronę, landing page można pozycjonować w wyszukiwarce stosując słowa kluczowe, które najlepiej opiszą dany produkt lub usługę. Landing page powinien mieć także odpowiednie meta title oraz meta description; mimo że nie jest on bezpośrednim czynnikiem rankingowym, wpływa pozytywnie na klikalność danej witryny, przyciągając uwagę internautów. Nie można pominąć także obrazów, które powinny zawierać opis alt, które opisują co jest przedstawione na grafice – jest to przydatne dla robotów Google, opisy te wyświetlają się także w przypadku niemożności załadowania zdjęcia. Oczywiście należy zadbać także o odpowiedni UX, tak, by strona była przyjazna nie tylko robotom wyszukiwarki, ale przede wszystkim użytkownikom.

Nadal nie jesteś pewny, że współpraca z AdEverest
to korzyść dla Twojego biznesu?

Zachęcamy do kontaktu przez pozostawienie swoich danych kontaktowych. Oddzwonimy do Ciebie w przeciągu 48 godzin. Konsultacja jest darmowa.

    *Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu realizacji świadczonych usług. Akceptuję politykę prywatności.

    Click to rate this post!
    [Total: 0 Average: 0]
    Our Score