Jak wykorzystać LinkedIn do promocji Twojej firmy?
LinkedIn już dawno przestał być portalem społecznościowym, na którym ludzie jedynie szukają pracy, a firmy prowadzą działania HR-owe i employer brandingowe w celu pozyskania jak najlepiej wykwalifikowanej kadry. Jak podaje Oberlo.com, obecnie w tym medium zarejestrowanych jest ponad 660 mln użytkowników. Są to w dużej mierze osoby, które nie tylko są zainteresowane ofertami pracy, ale przede wszystkim budowaniem sieci wartościowych kontaktów czy zdobywaniem wiedzy branżowej od innych specjalistów. Oto powód, dla którego Twoja firma i pracownicy powinni być obecni na LinkedInie.
Profil firmowy na LinkedIn
Tworząc profil firmy na LinkedInie zadbaj o jej oryginalny, niebanalny opis, ale z drugiej strony umieść wszystkie niezbędne informacje o branży, w jakiej działa, w czym się specjalizuje, a także dane kontaktowe. Ktoś, kto wejdzie na profil firmy, ma błyskawicznie wiedzieć, czym się ona zajmuje, co oferuje i jaki jest adres jej strony lub jak się z nią skontaktować.
LinkedIn pozwala też na stworzenie tzw. Showcase Pages. Warto z nich korzystać szczególnie wtedy, gdy firma oferuje wiele produktów lub usług. Są to po prostu odrębne zakładki, dedykowane właśnie dla danego produktu, linii produktów czy brandu. Daje to możliwość użytkownikom, którzy są zainteresowani tylko częścią działalności Twojej firmy, by obserwować tylko ją, a nie posty dotyczące wszystkich gałęzi. Dlatego wpis o poszczególnym brandzie czy branży dobrze jest publikować właśnie na Showcase Page’ach.
Jakie korzyści daje profil firmowy na LinkedInie?
Dobrze przemyślana strategia promocji na LinkedInie pozwala na budowanie świadomości marki, daje możliwość pokazania się jako eksperta w branży poprzez dzielenie się ciekawymi treściami i poprzez publikacje. Nie zapominaj też o tym, że jest to najlepsze miejsce do pozyskiwania pracowników oraz tworzenia wizerunku dobrego pracodawcy.
Profil na LinkedInie – angażujące posty czy płatne reklamy?
Choć opisaliśmy, jakie zalety może przynieść Ci prowadzenie firmowej strony na LinkedInie, musimy nieco ostudzić Twój entuzjazm. W tym medium społecznościowym nie jest łatwo pozyskać dużą liczbę obserwujących. Ludzie wolą nawiązywać w nim relacje ze specjalistami, a nie profilami firmowymi. W dodatku zasięgi postów są niewielkie. Sposobem na to, by je zwiększyć, jest bardzo częste publikowanie. Najlepiej codziennie. Dlatego jeżeli chcesz postawić na LinkedIn, jako jeden z ważniejszych kanałów promocji Twojej marki, warto sporządzić dobrą strategię content marketingową i poświęcić czas na pisanie merytorycznych publikacji (wpisy wcale nie muszą być obszerne – jeżeli stworzysz dłuższy artykuł, to możesz spokojnie podzielić go na kilka części).
Ciekawostką dotyczącą postów na LinkedInie jest to, że można targetować (zawężać) grupę docelową (oczywiście mając już większą liczbę obserwujących).
Płatne reklamy na LinkedInie
Jeśli chodzi o rozwiązania płatne, należy od razu wspomnieć, że są one droższe niż na Facebooku. Być może dlatego LinkedIn wydaje się portalem wręcz wolnym od reklam, choć tak nie jest. Reklamy na nim dają możliwość dotarcia do naprawdę dobrze określonej grupy odbiorczej (zwłaszcza w B2B), dzięki temu, że, w przeciwieństwie do Facebooka, użytkownicy tego medium umieszczają na swoich profilach informacje o zajmowanych stanowiskach pracy oraz zawodowych zainteresowaniach.
Można wyróżnić w sumie 3 dostępne rodzaje reklamy płatnej na LinkedInie:
- Sponsorowanie posta – jeżeli chcesz, żeby stworzony przez Ciebie wpis został zauważony przez szersze grono odbiorców;
- Tworzenie reklam – wszystkie dostępne formaty reklamowe dostępne są w centrum pomocy LinkedIna. Ważne jest to, że zanim zdecydujesz się na konkretny format reklamy, określasz jej cel. Przykładowo może być to między innymi: Świadomość marki (gdy chcesz, by jak najwięcej osób dowiedziało się o Twojej firmie), Wizyty w witrynie (kiedy chcesz przekierować odbiorców na swój landing page) czy Zainteresowanie (gdy zależy Ci, aby jak najwięcej osób zapoznało się z Twoimi publikacjami). Dzięki temu LinkedIn lepiej podpowie Ci format danej reklamy, a także dobierze najlepszą grupę docelową.
- InMail – jest to jedna z ciekawszych form reklamy, którą trudno znaleźć w innym portalu społecznościowym. Jest ona dostępna tylko dla użytkowników z kontami Premium (należy je wykupić) i polega na tym, że możesz wysłać spersonalizowane wiadomości do skrzynki odbiorczej użytkowników (wszystko w obrębie LinkedIna). Specyfika LinkedIna, w którym stawia się na kontakt bezpośredni, sprawia, że InMail przynosi często bardzo zadowalające skutki.
Ludzie – najlepszy sposób na promocję
Tym sposobem doszliśmy do najważniejszego punktu w tym artykule. Jeżeli chcesz promować swoją firmę na LinkedInie, to przede wszystkim polegaj na działaniach własnych (na swoim osobistym profilu) oraz pracowników Twojej firmy, przykładowo specjalistów ds. sprzedaży. Ważne jednak, by byli oni ekspertami w danej dziedzinie czy branży, a nie sprawiali wrażenie kogoś, kto po prostu chce “obchnąć” dany produkt.
Twoi eksperci powinni nie tylko udostępniać na LinkedInie przygotowane przez Twoją firmę materiały (np. case study zastosowania Twojego produktu), ale też wszelkie ciekawostki i informacje z branży.
Ponadto mogą budować dobry wizerunek, samemu pisząc publikacje (oczywiście może je wcześniej przygotować inna osoba z firmy, np. copywriter). LinkedIn przygotował swój własny edytor do pisania artykułów w obrębie portalu:
Tu warto wspomnieć, że publikacje tego typu póki co cieszą się zdecydowanie lepszymi zasięgami niż zwykłe posty czy, tym bardziej, wpisy z profilu firmowego.
Sieć kontaktów
Żeby działać skutecznie z poziomu kont osobistych na LinkedIn, dobrze jest budować sieć kontaktów. Warto w ten sposób wymieniać się wiedzą i doradzać innym w swojej dziedzinie (np. pokazywać, w jaki sposób oferowany przez Ciebie produkt może rozwiązać problemy Twoich kontaktów).
W tym celu warto nie tylko nawiązywać kontakt z osobami, które mogą być potencjalnymi klientami, ale też śledzić, kto przeglądał Twój profil, a także odwiedzać profile osób, z którymi chcesz nawiązać kontakt. To daje szansę, że sami odezwą się do Ciebie pierwsi, jeżeli będą potrzebować pomocy.
Podobne wpisy na blogu
Nadal nie jesteś pewny, że współpraca z AdEverest
to korzyść dla Twojego biznesu?
Zachęcamy do kontaktu przez pozostawienie swoich danych kontaktowych. Oddzwonimy do Ciebie w przeciągu 48 godzin. Konsultacja jest darmowa.