Blog

Page Experience Signals i wpływ na SEO

SEO + UX = SXO

UX gra coraz większą rolę w odniesieniu do pozycji, jaką dana strona zajmuje w wynikach wyszukiwania. SEO i UX przestają być powoli dwiema osobnymi kwestiami, ale zaczynają łączyć się w jedną całość – takie połączenie ma nawet swoją specjalną nazwę: SXO (Serach Engine Optimisation + User Experience)! SXO zakłada, że użytkownik trafia na daną witrynę dzięki dobremu SEO, a zostaje na nim dzięki dobremu UX. Tym sposobem wszystkie strony są zadowolone.

Page Experience Signals – liczy się zadowolenie użytkownika

Skąd wziął się pomysł na Page Experience Signals, czyli sygnały użyteczności strony? Google chce, by strony znajdujące się wysoko w rankingu spełniały oczekiwania użytkowników. To proste – jednym z czynników świadczących o wysokiej jakości strony stało się więc zadowolenie czytelników – w końcu do dla nich powinna być w pierwszej kolejności tworzona witryna, nie dla robotów wyszukiwarki. Page Experience Signals ma za zadanie mierzyć aspekty wpływające na zadowolenie użytkowników związane z korzystaniem z danej witryny internetowej. Oczywiście istotne są doświadczenia korzystania ze strony internetowej na różnych urządzeniach oraz za pomocą różnych przeglądarek. Pod uwagę brana jest zarówno treść jak i intuicyjność oraz łatwość obsługi danej strony internetowej – dlatego tak ważne jest dostosowanie do urządzeń mobilnych oraz szybkość ładowania witryny. Liczą się również kwestie wizualne strony.

Nie dziwi więc, że użyteczność strony internetowej stała się czynnikiem rankingowym widoczności w wyszukiwarce.

Page Experience Signals – z czego się składa?

Na page experience signals składają nie takie składowe jak:

  • Przystosowanie strony do korzystanie z niej na urządzeniach mobilnych,
  • Brak pełnoekranowych pop-upów przysłaniający treść oraz reklam pełnoekranowych,
  • Szybkość wczytywania się stron,
  • Responsywność strony,
  • Bezpieczna zawartość witryny bez wirusów,
  • Autorytet strony,
  • Obecność protokołu HTTPS.

Core Web Vitals

Page Experience Signals są ściśle związane z Core Web Vitals, o których pisaliśmy już wcześniej. Core Web Vitals to zbiór czynników wpływających na doświadczenie użytkowników korzystających z danej strony internetowej, które również zaliczane się do Page Experience Signals.

Core Web Vitals mierzone są za pomocą trzech wskaźników LCP, FID oraz CLS. Mierzą one takie aspekty jak:

  • Czas wczytywania witryny (LCP),
  • Stabilność wizualną treści (CLS),
  • Interaktywność witryny (FID).

Nowe czynniki rankingowe w przyszłości?

Lista czynników nie jest finalna. Istotą Page Experience Signals jest monitorowanie na bieżąco doświadczenia użytkowników i wprowadzanie ewentualnych nowych czynników rankingowych, które będą mieć dla nich znaczenie. Konieczne jest więc stałe śledzenie różnych aspektów przez Google i szybkie odpowiadanie na potrzeby internautów.

Nadal nie jesteś pewny, że współpraca z AdEverest
to korzyść dla Twojego biznesu?

Zachęcamy do kontaktu przez pozostawienie swoich danych kontaktowych. Oddzwonimy do Ciebie w przeciągu 48 godzin. Konsultacja jest darmowa.

    *Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu realizacji świadczonych usług. Akceptuję politykę prywatności.


    Click to rate this post!
    [Total: 0 Average: 0]
    Our Score