Page Experience Signals i wpływ na SEO
SEO + UX = SXO
UX gra coraz większą rolę w odniesieniu do pozycji, jaką dana strona zajmuje w wynikach wyszukiwania. SEO i UX przestają być powoli dwiema osobnymi kwestiami, ale zaczynają łączyć się w jedną całość – takie połączenie ma nawet swoją specjalną nazwę: SXO (Serach Engine Optimisation + User Experience)! SXO zakłada, że użytkownik trafia na daną witrynę dzięki dobremu SEO, a zostaje na nim dzięki dobremu UX. Tym sposobem wszystkie strony są zadowolone.
Page Experience Signals – liczy się zadowolenie użytkownika
Skąd wziął się pomysł na Page Experience Signals, czyli sygnały użyteczności strony? Google chce, by strony znajdujące się wysoko w rankingu spełniały oczekiwania użytkowników. To proste – jednym z czynników świadczących o wysokiej jakości strony stało się więc zadowolenie czytelników – w końcu do dla nich powinna być w pierwszej kolejności tworzona witryna, nie dla robotów wyszukiwarki. Page Experience Signals ma za zadanie mierzyć aspekty wpływające na zadowolenie użytkowników związane z korzystaniem z danej witryny internetowej. Oczywiście istotne są doświadczenia korzystania ze strony internetowej na różnych urządzeniach oraz za pomocą różnych przeglądarek. Pod uwagę brana jest zarówno treść jak i intuicyjność oraz łatwość obsługi danej strony internetowej – dlatego tak ważne jest dostosowanie do urządzeń mobilnych oraz szybkość ładowania witryny. Liczą się również kwestie wizualne strony.
Nie dziwi więc, że użyteczność strony internetowej stała się czynnikiem rankingowym widoczności w wyszukiwarce.
Page Experience Signals – z czego się składa?
Na page experience signals składają nie takie składowe jak:
- Przystosowanie strony do korzystanie z niej na urządzeniach mobilnych,
- Brak pełnoekranowych pop-upów przysłaniający treść oraz reklam pełnoekranowych,
- Szybkość wczytywania się stron,
- Responsywność strony,
- Bezpieczna zawartość witryny bez wirusów,
- Autorytet strony,
- Obecność protokołu HTTPS.
Core Web Vitals
Page Experience Signals są ściśle związane z Core Web Vitals, o których pisaliśmy już wcześniej. Core Web Vitals to zbiór czynników wpływających na doświadczenie użytkowników korzystających z danej strony internetowej, które również zaliczane się do Page Experience Signals.
Core Web Vitals mierzone są za pomocą trzech wskaźników LCP, FID oraz CLS. Mierzą one takie aspekty jak:
- Czas wczytywania witryny (LCP),
- Stabilność wizualną treści (CLS),
- Interaktywność witryny (FID).
Nowe czynniki rankingowe w przyszłości?
Lista czynników nie jest finalna. Istotą Page Experience Signals jest monitorowanie na bieżąco doświadczenia użytkowników i wprowadzanie ewentualnych nowych czynników rankingowych, które będą mieć dla nich znaczenie. Konieczne jest więc stałe śledzenie różnych aspektów przez Google i szybkie odpowiadanie na potrzeby internautów.
Podobne wpisy na blogu
Nadal nie jesteś pewny, że współpraca z AdEverest
to korzyść dla Twojego biznesu?
Zachęcamy do kontaktu przez pozostawienie swoich danych kontaktowych. Oddzwonimy do Ciebie w przeciągu 48 godzin. Konsultacja jest darmowa.