Aż 28,2 milionów Polaków regularnie korzysta z Internetu. Użytkownicy wchodzą na strony przy wykorzystaniu różnych urządzeń – nie tylko komputerów stacjonarnych oraz laptopów, ale także tabletów i smartfonów. Zwłaszcza liczba tych ostatnich z roku na rok sukcesywnie wzrasta.
Źródło: http://pbi.org.pl/raporty/polscy-internauci-w-kwietniu-2020/
Dlatego tak ważne jest, by dana witryna internetowa wyświetlała się w poprawny sposób na każdym z tych urządzeń. Zalet takiego rozwiązania jest mnóstwo – to nie tylko wzrost zadowolenia użytkowników, ale także wyższa pozycja w wyszukiwarce oraz większa konwersja sprzedaży. Wniosek jest jeden – każda strona internetowa powinna być przede wszystkim responsywna.
Co właściwie oznacza, że dana strona internetowa jest responsywna? Responsywność to dopasowanie witryny do wszystkich urządzeń z poziomu których może być odwiedzona. Nie znaczy to jednak, że dla każdego z urządzeń konieczne jest tworzenie osobnej wersji strony. Rzeczywiście, w przeszłości wykorzystywało się taką praktykę – strony miały swoją osobną, mobilną wersję. Takie rozwiązanie jest jednak coraz rzadziej stosowane.
Natomiast responsywna strona internetowa RWD (z angielskiego Responsive Website Design) jest zaprojektowana w sposób, który automatycznie pozwala jej dopasować się do urządzenia, na którym jest wyświetlana. Rozwiązanie to stosuje się od 2010 roku (na większą skalę od roku 2012). Można powiedzieć, że w 2020 roku responsywność nie jest już wyborem, a koniecznością.
Z responsywności stron internetowych płynie mnóstwo korzyści.
Przede wszystkim responsywna strona internetowa jest przyjazna dla Internautów. Dobry UX (user experience) podwyższa komfort użytkowania. Skutek? To proste. Użytkownicy są zadowoleni, wracają do danej witryny, dokonują zakupów, zwiększają konwersję. Należy mieć na uwadze, że z roku na rok coraz bardziej wzrasta odsetek osób korzystających z telefonów komórkowych, także podczas procesów zakupowych.
Responsywność strony internetowej wpływa na pozycjonowanie. Od 2015 roku Google docenia dostosowanie stron internetowych do konkretnego urządzenia. Responsywność to absolutna konieczność jeśli chcemy, by nasza strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Responsywna strona internetowa ładuje się szybko na każdym urządzeniu. Nie tylko wpływa to pozytywnie na pozycjonowanie, ale także na komfort użytkowania. Nie chcemy przecież dopuścić do sytuacji, w której użytkownik zamyka z niecierpliwością naszą stronę internetową zanim ta zdąży się załadować.
Responsywne strony internetowe pozwalają na zdobycie nowych klientów, którzy korzystają tylko z danego rodzaju urządzenia. Klienci docenią to, że firma troszczy się o ich indywidualne potrzeby, dostosowując do nich swoją stronę internetową.
Decydując się na responsywną strony internetowej, możemy korzystać z jednego panelu sterowania zarówno dla desktopu jak i urządzeń mobilnych. To duża wygoda!
Jak sprawdzić czy dana strona internetowa jest responsywna? Wystarczy skorzystać z Testu optymalizacji mobilnej.
Jeśli wszystko jest w porządku, powinien wyświetlić się nam taki właśnie komunikat.
Jak widzimy, responsywność stron internetowych w dzisiejszych czasach nie jest już tylko opcją, ale koniecznością. Jeśli chcemy, by nasza witryna wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce i była przyjazna użytkownikom musimy więc zadbać o jej responsywność, co w 2020 roku stało się już standardem.
Zaloguj się aby dodać komentarz.
[…] Warto przeczytać: Reponsywność strony internetowej – wybór czy konieczność? […]