Blog

Black Friday – nadchodzi święto e-commerce

Listopad… dni robią się coraz krótsze, coraz częściej pada. Wiatr, plucha, a o słońce coraz trudniej. Niewiele osób lubi listopadową porę. Jest jednak taka grupa, która zaciera ręce podczas tego miesiąca. Chodzi oczywiście o właścicieli e-commerce – nadchodzi przecież Black Friday, czyli święto zakupów.

Czym jest Black Friday?

O Black Friday słyszał już chyba niemal każdy. Czarny Piątek wodzi się ze Stanów Zjednoczonych. Obchodzi się go w kolejny dzień po Święcie Dziękczynienia i oznacza on początek sezonu zakupowego przed Bożym Narodzeniem. Jednak w XXI wieku zwyczaj ten jest również praktykowany w wielu innych krajach. W Polsce na szeroką skalę Czarny Piątek został wprowadzony w 2015 roku. Podczas tego dnia wiele sklepów szykuje specjalne zniżki i promocje na wybrane produkty lub cały asortyment. Nic więc dziwnego, że jest to prawdziwe święto e-commerce.

Black Friday 2021

W 2021 roku, Black Friday przypadnie na dzień 26 listopada. Przed tym dniem każdy sprzedawca powinien się przygotować – tak, by na Czarny Piątek wszystko mogło być dopięte na ostatni guzik. Teraz jest ostatnia chwila, by dokonać ostatecznych poprawek. Black Friday nadchodzi przecież wielkimi krokami!

Przygotowania? Zacznij wcześnie z SEO

Przygotowania do Black Friday warto jest zacząć odpowiednio wcześnie. Przy e-commerce podstawą powinna być optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO. Jak jednak wiadomo, takie działania nie przynoszą rezultatów od razu. Wręcz przeciwnie, potrzeba czasu, by roboty wyszukiwarki mogły zaindeksować stronę internetową. Zadbaj o wszystkie aspekty związane z pozycjonowaniem. Co dokładnie powinieneś zrobić? Radzimy zapoznać się z naszym artykułem dotyczącym czynników wpływającym na pozycjonowanie stron internetowych.

Co to jest pozycjonowanie stron?

Zadbaj więc o właściwą optymalizację treści. Uwzględnij słowa kluczowe, które opisują sprzedawane przez Ciebie produkty. Pamiętaj o właściwej strukturze nagłówków. Nie zapominaj o znacznikach meta title oraz meta description.

Pisz językiem korzyści

Tworząc teksty reklamowe, zawsze pisz językiem korzyści. Podkreślaj co klient zyska zakupując Twój produkt. Wspomnij co odróżnia go od produktów oferowanych przez konkurencję i dlaczego powinien skorzystać właśnie z Twojej oferty. Zadbaj o rzucające się w oczy przyciski CTA (wezwanie do działania), które zachęcą do szybkiej konwersji.

Pamiętaj o responsywności

W dzisiejszych czasach ludzie przeglądają strony internetowe, a także dokonują konwersji z poziomu różnych urządzeń – telefonów, tabletów, laptopów czy komputerów stacjonarnych. Na nich także dokonują konwersji, czyli w przypadku e-commerce – zakupują produkt. Pamiętaj, że Twoja strona musi być responsywna, co oznacza, że powinna być dostosowana do każdego rodzaju urządzenia, z którego wchodzą na nią konsumenci. Jeśli witryna wyświetla się niepoprawnie, Internauta nie będzie się długo zastanawiał i natychmiast skorzysta ze strony konkurencji. A Ty po prostu nie zarobisz.

Szybkość działania strony

Strona internetowa powinna ładować się szybko. Jeśli strona będzie ładować się dłużej niż ok. 2,5 sekund, użytkownik bez wahania opuści ją i uda się na stronę konkurencji. Nie możesz do tego dopuścić! Wolno ładujące się strony tracą na wartości także w „oczach” Google i lądują na niższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Usprawnij działanie swojej witryny internetowej tak, aby jej czas ładowania był możliwie jak najkrótszy.

Licznik

Pomysłem, który realizuje wiele sklepów internetowych jest wzbogacenie witryny o specjalny licznik odmierzający czas do rozpoczęcia Czarnego Piątku. Takie działanie sprawi, że użytkownicy odwiedzający stronę będą ciągle uświadamiani, że promocje nadchodzą. Da im to czas do przemyślenia na jakie produkty mają zamiar polować i czego dla siebie szukać.

Grafika

Przygotuj specjalną grafikę, którą umieścisz na stronie internetowej oraz na social mediach związaną z nadchodzącym Black Friday. Wtedy osoby odwiedzające stronę czy profile na SM od razu będą wiedziały, że w sklepie szykują się promocje.

Specjalna podstrona

Przygotuj specjalną podstronę w Twoim sklepie internetowym poświęconą wyłącznie Black Friday. Tym sposobem, osoby zainteresowane jedynie promocjami od razu trafią w miejsce, gdzie będą mogły zapoznać się ze wszystkimi specjalnymi ofertami bez konieczności przeglądania nieinteresujących je, nieprzecenionych produktów.

Kampania w Social Mediach

Przeprowadź kampanię na swoich social mediach i upewnij się, że Twoi potencjalni klienci szybko dowiedzą się o obowiązujących promocjach. Zacznij swoją kampanię z odpowiednim wyprzedzeniem. Możesz postawić na budowanie napięcia i stopniowe zdradzanie coraz większej ilości szczegółów. Poza tradycyjnymi postami na profilach w social mediach możesz postawić również na przeprowadzenie specjalnej kampanii reklamowej. Pamiętaj jednak, by koniecznie ograniczyć ją czasowo, tak, by nie wyświetlała się użytkowników po zakończeniu Czarnego Piątku i nie wprowadzała niepotrzebnego chaosu.

Newsletter

Dobrym pomysłem okaże się również wysłanie osobom z listy mailinowej newslettera dotyczącego nadchodzących promocji. Dzięki temu potencjalni klienci będą z wyprzedzeniem informowani o wyprzedażach i specjalnych ofertach.

Gotowi na Black Friday?

Gotowi na Czarny Piątek? Ostatni dzwonek, by dopiąć wszystko na ostatni guzik i przygotować się na dzień, podczas którego wiele sklepów notuje najwyższe dochody w ciągu całego roku. Black Friday nadchodzi wielkimi krokami!

Nadal nie jesteś pewny, że współpraca z AdEverest
to korzyść dla Twojego biznesu?

Zachęcamy do kontaktu przez pozostawienie swoich danych kontaktowych. Oddzwonimy do Ciebie w przeciągu 48 godzin. Konsultacja jest darmowa.

    *Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu realizacji świadczonych usług. Akceptuję politykę prywatności.

    Click to rate this post!
    [Total: 0 Average: 0]
    Our Score