Witaj, miło Cię widzieć

Chcesz zwiększyć swoje przychody?

Dobrze trafiłeś!

Home

Co to jest pozycjonowanie stron?

W ostatnim czasie dość często uczestniczę w kursach biznesowych, przedstawiając się mówię, że zajmuję się m. in. pozycjonowaniem stron internetowych, wtedy często słyszę pytanie „co to jest pozycjonowanie?”, „na czym polega pozycjonowanie?” oraz w toku dalszej dyskusji zainteresowani tematem promocji strony internetowej pytają „od czego zależy pozycja w wyszukiwarce” i tym podobne. Tak oto zrodził się pomysł na ten wpis, w którym zamierzam jak najprostszym językiem wytłumaczyć co to jest pozycjonowanie.

 

Na czym polega pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron internetowych zwane również SEO (search engine optimization) jest to szereg czynności podjętych przez osobę zajmującą się pozycjonowaniem, których celem jest osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej.

Przykład: jeśli Twoja firma zajmuje się produkcją i sprzedażą mebli drewnianych to Twój potencjalny klient prawdopodobnie wpisze w wyszukiwarkę internetową frazę „meble drewniane”.

Zdecydowana większość osób szukających informacji w wyszukiwarce internetowej przegląda tylko pierwszą stronę, a na drugą wchodzi dopiero kiedy na pierwszej nie znajdzie informacji, których potrzebuje. Dlatego Twoja strona powinna wyświetlać się na pierwszej stronie wyników na najważniejsze frazy.

W której wyszukiwarce się pozycjonować?

Obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce jest Google i jeśli chcemy docierać do klientów na terenie Polski musimy zajmować w niej wysokie pozycje.

Jeśli nasza strona sprzedaje lub oferuje usługi na rynku międzynarodowym musimy dostosować naszą strategię do specyfiki rynku na którym chcemy istnieć. W większości państw w Europie dominuje wyszukiwarka Google, jednak są takie wyjątki jak Czechy gdzie w 2011 roku Google posiadało zaledwie 40% udziału w rynku wyszukiwarek (nie udało mi się znaleźć obecnych danych) oraz Rosja w której obecnie z Google korzysta tylko 33% internautów (w 2011 roku 25%, widać trend wzrostowy) .

Wyszukiwarce Google w Polsce prawdopodobnie długo nikt nie zagrozi, chociaż w żółwim tempie o kawałek tortu walczy MSN (Bing), poniżej przedstawiam udział wyszukiwarek na rynku w Polsce z ostatnich 8 lat.

Ranking wyszukiwarek

 

Od czego zależy pozycja w wyszukiwarce?

Pozycja strony zależy od wielu czynników, poniżej przedstawiam Ci trzy najważniejsze czynniki:

1. Konkurencja to najważniejszy czynnik który ma wpływ na pozycję naszej strony. Jeśli fraza na którą chcemy być wysoko jest popularna to pozycjonuje się pod nią wielu naszych konkurentów. Przykładowo fraza wymieniona powyżej czyli „meble drewniane” nie należy do najłatwiejszych ale jest jednak dużo łatwiejsza do wypozycjonowania niż sama fraza „meble” pod którą mogą się pozycjonować również sklepy posiadające meble z innego materiału przez co fraza jest bardziej konkurencyjna.

2. Kolejnym czynnikiem jaki ma wpływ na pozycję strony jest sama strona i jej treść. Jest to czynnik który w ostatnich latach stał się dużo bardziej ważny niż kiedyś. Pamiętaj aby strona posiadała dużo unikalnej treści oraz aby była zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki w której chcesz być wysoko. Pod zwrotem „strona zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek” znajduje się wiele czynników technicznych niewidocznych na stronie które zasługują na osobny artykuł.

3. Linki prowadzące do naszej strony (Back link). Googlebot nieustannie przeczesuje czeluści internetu indeksując wartościowe strony oraz powraca do stron zaindeksowanych aby sprawdzić co u nich słychać, czy jeszcze istnieją i czy coś się na nich zmieniło.

Googlebot porusza się po linkach które znajduje na stronkach internetowych i na podstawie ilości oraz jakości linków prowadzących do naszej strony algorytm Google przyznaje nam punkty. Im więcej punktów zdobędziemy tym większa szansa na wysokie miejsce. Bardzo ważne jest aby do naszej strony prowadziły linki o wysokiej jakości ponieważ kiedy nasza strona posiada kiepskie linki ze spamerskich stron Google może przyznać nam punkty ujemne i nasza strona może zniknąć z wyników wyszukiwania.

 

Jak wpływać na wyniki Google?

Na wyniki Google można wpływać na wiele sposobów, głównie przez publikowanie wartościowych i unikalnych treści oraz pozyskiwanie mocnych linków z wartościowych stron tematycznych. Jeśli fraza na którą chcesz się pozycjonować ma niską konkurencję wystarczy, że zadbasz o treść, dodasz stronę do najpopularniejszych katalogów stron www, wstawisz link w sygnaturce na forach na których się wypowiadasz, a w tytule Twojej strony będzie znajdować się fraza na którą chcesz być wysoko. Po kilku tygodniach strona powinna znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Jeśli prowadzisz stronę swojej firmy i internet jest dla Ciebie ważnym źródłem pozyskiwania klientów najlepiej abyś nic nie robił i zgłosił się do profesjonalisty. Pozycjonując niewłaściwymi sposobami możesz tylko zaszkodzić stronie. Strona pozycjonowana sposobami niedozwolonymi w oczach Google może zostać ukarana filtrem lub banem czego skutkiem może być całkowite usunięcie z wyników wyszukiwania.

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.