Jak poprawić widoczność strony internetowej?

Przedstawiamy pięć prostych sposobów,

które mogą Ci pomóc!

Home

5 prostych sposobów aby poprawić widoczność strony

widoczność strony

Na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google wpływa wiele czynników. Część z prac do wykonania jest dość skomplikowana i czasem po prostu najlepiej powierzyć je w ręce ekspertów. Natomiast w tym artykule przedstawię Ci kilka prostych sposobów na poprawę widoczności strony internetowej, które możesz wykonać osobiście, pracując jedynie nad warstwą tekstową strony WWW.

1. Zadbaj o unikalne treści

Upewnij się, że teksty i materiały publikowane na Twojej stronie są oryginalne (unikaj polecenia: Kopiuj, Wklej). Poświęć czas no opisanie oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Jeżeli np. prowadzisz sklep internetowy z artykułami dostępnymi również na innych stronach, to nigdy nie powielaj opisu od producenta. Zyskasz przewagę nad konkurencja, która popełnia tzw. duplikację treści, negatywnie wpływającą na SEO.

2. Regularnie publikuj na firmowym blogu

Jeżeli chcesz, by Twoja strona internetowa była dobrze wypozycjonowana, musisz zdać sobie sprawę, że stale trzeba nad nią pracować. To tak jak z dużym miastem, w którym zawsze trwają remonty – jest to czasem uciążliwe, ale to również oznaka, że ciągle się rozwija. Dlatego zacznij prowadzić firmowego bloga lub bazę wiedzy, gdzie będziesz publikować stale nowe treści, np. poradnikowe. Wpisy z bloga zdecydowanie pozytywnie wpłyną na Twoją widoczność w internecie, zwłaszcza jeśli użyjesz w nich odpowiednich fraz oraz jeśli rzeczywiście będą interesujące dla czytelnika. Prowadzenie bloga często przynosi efekty dopiero po pewnym czasie, dlatego warto być cierpliwym. Dobrym pomysłem pod kątem SEO jest też aktualizowanie co jakiś czas starszych wpisów o nowe treści.

3. Formatowanie tekstów

Teksty, które publikujesz na blogu, powinny mieć odpowiednią strukturę. Najpierw oczywiście tytuł (nagłówek H1), który mówi, o czym będzie dany tekst. Pierwszy akapit również powinien o tym traktować i rozwijać myśl z tematu. Warto w nim umieścić frazę, na którą chcesz się pozycjonować. Następnie w tekście należy stosować śródtytuły, czyli nagłówki H2, H3 itd., w zależności od tego, jak długi i rozbudowany jest artykuł. W nagłówkach warto powtórzyć frazę kluczową przynajmniej raz. Ułożenie wpisu w ten sposób nie tylko wpłynie pozytywnie na pozycję w wyszukiwarce, ale również pozwoli czytelnikowi lepiej się w nim odnaleźć.

copywriting

4. Linkowanie wewnętrzne

Tworząc teksty na stronę warto linkować do innych podstron, artykułów czy produktów. Takie linkowanie wewnętrzne pozwala algorytmom Google zaindeksować większą liczbę linków i wyświetlać je w wynikach wyszukiwania. Stąd na blogach często spotyka się sekcję: Podobne artykuły pod wpisem czy też Podobne produkty w sklepach internetowych.

Z punktu widzenia użytkownika strony chodzi także o to, by mógł uzupełnić swoją wiedzę, np. czytając artykuł o zbliżonej tematyce. Liczy się to, by po wejściu z Google na Twój wpis spędził na nim jak najwięcej czasu, po czym przeszedł na inną stronę w Twojej domenie. To oznaka dla algorytmów, że znalazł na stronie to, czego szukał i że go to zainteresowało.

5. Linkowanie zewnętrzne

Jednym z czynników, mogącym naprawdę doskonale wpłynąć na widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania, są linki z innych witryn. Zwłaszcza, jeżeli te witryny same mają silną pozycję i wchodzą na nie tysiące osób dziennie. Wszelkie wzmianki o tobie na dobrze wypozycjonowanych portalach branżowych czy nawet forach to korzyść sama w sobie. Co Ty z tym możesz zrobić? Niektóre firmy często umawiają się na posty gościnne na zasadzie: Ty napiszesz o nas, my napiszemy o Tobie. Jeżeli jednak chcesz dostać się do naprawdę wartościowych źródeł, tu przydadzą się działania PRowe – np. napisanie naprawdę wartościowego artykułu, który będzie ciekawy dla redaktorów i czytelników któregoś z dużych serwisów.

Co dalej?

Jeżeli te podstawowe sposoby są Ci znane i chcesz przejść na działania bardziej zaawansowane, warto zapoznać się z narzędziami, które pomagają w wyszukiwaniu wartościowych słów kluczowych, jak np. Google Search Console czy Google Keyword Planner (oczywiście jest ich znacznie więcej). Warto też przyjrzeć się w swoim CMSie (systemie zarządzania treścią, za pomocą którego publikujesz teksty na stronie), czy uzupełnione są wszystkie metadane. O tych i innych rzeczach będziemy pisać więcej w kolejnych artykułach.

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.