Blog w e-commerce

Czy warto prowadzić bloga w e-commerce?

O czym pisać, by zwiększyć sprzedaż i zyskać nowych klientów?

Home

O czym pisać blog w e-commerce? Wpływ bloga na sprzedaż

pisanie

Prowadzenie bloga sprawdza się zarówno w firmach świadczących usługi dla innych podmiotów prywatnych, jak i w sklepach internetowych, sprzedających produkty detalicznie. W e-commerce warto go pisać z trzech głównych powodów:

  • by internauci odnaleźli Twój e-sklep;
  • by Ci zaufali;
  • by dokonali zakupu.

Tak, wpisy blogowe zdecydowanie mogą wpłynąć bezpośrednio na sprzedaż. Przeczytaj, jak to osiągnąć.

Pozycjonowanie, a liczba odwiedzin w sklepie internetowym

Na początek zastanówmy się, co musi zrobić internauta, by trafić do Twojego e-sklepu, gdy nie prowadzisz bloga? Albo wpisać w wyszukiwarkę jego dokładną nazwę lub adres www, a zatem musi go po prostu już skądś znać, albo wejść ściągnięty przez reklamę, za którą płacisz. Ewentualnie w grę wchodzi dobrze wypozycjonowana strona główna lub strony produktowe. Jednak wtedy ściągasz tylko tych, którzy wpisali w wyszukiwarkę akurat te frazy, na które Twoje strony wyświetlają się wysoko w wynikach.

Jeżeli jednak zdecydujesz się, by uruchomić bloga, Twoja widoczność w wynikach wyszukiwania będzie stopniowo rosnąć, tak samo jak liczba wejść do sklepu. Firmy piszące bloga mają średnio 55% więcej wejść na ich stronę. Jeżeli jednak blogujesz systematycznie przez parę lat, wynik ten będzie o wiele wyższy w porównaniu do sytuacji, gdy tych działań nie prowadzisz.

W sytuacji, gdy pisaniem tekstów zajmiesz się samodzielnie, musisz liczyć się z tym, że należy tej czynności poświęcić nieco czasu, przemyśleć, jakie tematy poruszać (o tym dalej) oraz uzbroić się w cierpliwość, gdyż po jednym wpisie liczba klientów gwałtownie nie skoczy.

Kolejnym plusem dla Twojego pozycjonowania jest to, że pisząc bloga, rośnie szansa na pozyskanie linkowania zewnętrznych. Firmy otrzymują średnio o 97% więcej linków do swojej witryny, jeśli mają w niej bloga.

Blog w e-commerce – budowanie relacji

Dobrze prowadzony blog nie tylko przyciąga do witryny sklepu internetowego, ale też zatrzymuje użytkownika na dłużej, angażuje i sprawia, że zapamiętuje on Twoją firmę. Dlatego musisz tworzyć teksty, które dadzą czytelnikowi wartość.

Ludzie czytają najczęściej wpisy blogowe, by dowiedzieć się, jak rozwiązać ich własny, realny problem. Z tego powodu artykuły muszą nie tylko zawierać frazy, na które chcesz się wypozycjonować, ale muszą być też mocno merytoryczne, by czytelnik nie zamknął Twojej strony po paru sekundach i nie poczuł się oszukany. Zostanie z Tobą tylko wtedy, jeśli znajdzie to, czego szukał.

Jest to z jednej strony wyzwanie, ale z drugiej jeśli uda Ci się mu sprostać, wtedy pozyskasz grono osób regularnie odwiedzających firmę w Internecie. A jeżeli ktoś już uważa Cię za eksperta w branży, to Twoje szanse na sprzedaż rosną.

Większa sprzedaż

Im więcej jest w sieci dobrze wypozycjonowanych wpisów na Twoim blogu, tym więcej osób trafi do Twojego e-commerce’u. Wystarczy pomyśleć sobie o sklepie stacjonarnym, do którego przychodzi 10 osób dziennie, oraz o takim, który codziennie odwiedza 1000. Nie trzeba się domyślać, który zarabia więcej. Zwłaszcza, że za pomocą bloga, jeśli prowadzisz go z głową, na Twoją stronę trafiają osoby zainteresowane branżą w jakiej działasz, mające dany problem, który rozwiązać mogą Twoje produkty. Docierasz więc nie tylko do większej liczby internautów, ale też do konkretnej grupy, mającej w danej chwili określone potrzeby, jakie zaspokoić może oferta prowadzonego przez Ciebie e-sklepu.

Tym sposobem możemy przejść do tego, o czym pisać i jakiego typu treści warto tworzyć na firmowego bloga.

Teksty poradnikowe

Jak wcześniej pisaliśmy, ludzie czytają blogi, gdyż szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Dlatego dużą część tekstów powinny stanowić te, które edukują i pokazują, jak rozwiązać dany problem. To właśnie one mogą sprawić, że w oczach czytelników staniesz się ekspertem w danej tematyce i postanowią Ci zaufać.

Artykuły poradnikowe sprawdzą się niezależnie od tego, czy dany sklep internetowy dostarcza produkty z jednej konkretnej dziedziny, czy jest to ogromny, wielobranżowy e-biznes. Wystarczy spojrzeć choćby na Allegro, gdzie można dostać dosłownie wszystko. Być może nawet nie wiesz, że prowadzi bloga. Tymczasem tworzą bardzo dużo artykułów o zróżnicowanej tematyce (np. o tym, jak dobrać telewizor do wielkości pomieszczenia). W nich udzielają praktycznych porad, a przy okazji prezentują produkty, które są pomocne w danym zagadnieniu.

Pokaż, że rozwiązaniem problemu jest Twój produkt

Wnioski są takie, że warto nie tylko dostarczać czytelnikom informacji, jak uporać się z danym problemem (np. jak ugotować zupę dyniową, jak zrzucić zbędne kilogramy przed wakacjami, jak wymienić koło w samochodzie osobowym etc.), ale też pokazać, że najlepiej zrobić to przy pomocy produktów z oferty Twojego e-biznesu.

Przykładowo prowadzisz sklep ze zdrowym jedzeniem. Jeżeli napiszesz poradnik o tym, dlaczego warto odżywiać się zdrowo, być może część osób rzeczywiście zacznie stosować się do Twoich rad, ale już niekoniecznie dokona u Ciebie zakupu. Możesz jednak zwiększyć swoje szanse, pisząc artykuł z informacjami, jakie ilości konkretnych (oferowanych w Twoim sklepie) produktów są wskazane. Wtedy, by zastosować się do rad, najłatwiej będzie czytelnikowi kupić dokładnie te, wskazane przez Ciebie produkty, a nie konkurencyjne.

Recenzje i porównania produktów

Internauci, kiedy już wiedzą, czego potrzebują, szukają dalszych informacji. Tym razem na temat konkretnych produktów. Chcą wiedzieć np. które spośród bezprzewodowych słuchawek są najlepsze, poznać ich wady i zalety. Dlatego czasem na blogu wystarczy umieścić recenzję sprzętu lub porównanie dwóch produktów z tej samej kategorii, a pod artykułem pokazać ofertę, która go dotyczy, a także przedmiotów podobnych do recenzowanego.

Dzięki takim artykułom możliwe jest zachęcenie klienta do zakupu konkretnego dobra lub przekonanie go, że warto zainwestować w droższy sprzęt z tej samej kategorii lub odwrotnie.

Rozmowy ze znanymi ludźmi z branży

Jeżeli w Twojej branży istnieją znani i cenieni eksperci, to warto spróbować przeprowadzić z nimi rozmowę czy wywiad lub napisać tekst typu: X rad Jana Kowalskiego. Znane osoby zawsze przyciągają zainteresowanych, którzy chcą się nauczyć czegoś nowego.

Blog w e-commerce – podsumowując

Prowadzenie bloga to doskonały sposób na zwiększenie widoczności Twojej strony w internecie. Daje Ci też okazję, by zwiększyć w Twoim sklepie liczbę odwiedzin osób, które akurat mają potrzebę zakupową. Dlatego warto pisać teksty, które poinformują klientów, co powinni zrobić, i jakich produktów z Twojej oferty użyć.Tym sposobem zaspokajasz jego wiedzę i potrzeby, a to zwiększa prawdopodobieństwo, że wróci do Ciebie po ponowne zakupy.

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.