Wizytówka Google Moja Firma

Czy warto regularnie dodawać wpisy?

I jakie korzyści mogą przynieść.

Home

Czy wpisy na Google Moja Firma mają sens? – odpowiadamy

ludzie pokazujący punkt na mapie

Jeśli jesteś właścicielem sklepu czy lokalu usługowego, jedną z podstawowych spraw, o które powinieneś zadbać jest stworzenie dla Twojej firmy wizytówki Google Moja Firma. To kluczowa kwestia zwłaszcza w przypadku lokalnych biznesów. Jest to bardzo ważne z prostego powodu – to szansa, by klienci sami mogli Cię znaleźć! Dodatkowo, dzięki wizytówce zainteresowane osoby pozyskają wszystkie ważne informacje, takie jak godziny otwarcia, poznają ceny usług, przejrzą zdjęcia wnętrza lokalu i sprzedawanych produktów, a nawet zapoznają się z opiniami innych klientów. Dodatkowo, wizytówka Google Moja Firma sprawdza się idealnie w przypadku, gdy klienci szukają danego typu sklepu/usługi – na przykład fryzjer Kraków czy kawiarnia Warszawa.

To idealna opcja zwłaszcza dla osób odwiedzających nowe miasto czy region, którego nie znają. W planach wyjście na sushi? Jesteśmy pewni, że właśnie taką frazę będziesz googlować, tj. sushi+ miasto. Zepsuł Ci się samochód daleko od domu? Z pewnością zaraz wpiszesz w wyszukiwarkę „najlepszy mechanik” i zasugerujesz się wynikami wyszukiwania, które wyświetlą się na samej górze.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak krok po koku założyć wizytówkę Google Moja Firma, koniecznie zapoznaj się z naszym wpisem! – Jak dodać firmę do Google Maps?

Wizytówka Google Moja Firma – wpisy

No dobrze – pierwszy krok już za Tobą, firma została dodana do Google Maps. Godziny otwarcia uzupełnione, zdjęcia dodane, podobnie jak podstawowe informacje. Pytanie brzmi – co dalej? Czy najlepiej będzie zostawić założoną wizytówkę na pastwę losu czy może lepiej jest regularnie o nią dbać? Oczywiście, że lepsza będzie ta druga opcja! Jedną z rzeczy, które możesz regularnie robić jest dodawanie wpisów. To istotne z kilku prostych względów.

wizytówka Google Moja Firma - dodawanie wpisów

Informowanie użytkowników

Wykorzystanie wpisów na wizytówce Google Moja Firma to łatwy sposób, by móc szybko informować klientów o wszystkich ważnych kwestiach związanych z prowadzeniem działalności – może to być zmiana funkcjonowania w dzień świąteczny lub wprowadzenie nowej opcji w menu. W skrócie po prostu wszystko to, co tylko może wydać się istotne dla klientów! Dzięki temu nawiążesz lepszy kontakt z osobami odwiedzającymi Twój lokalny biznes, a klienci poczują, że dbasz o to, by dowiadywali się o nowościach na bieżąco.

Przewaga konkurencyjna

Odwiedź wizytówki Google Moja Firma należące do konkurencji i prześledź jak duży odsetek zamieszcza regularnie wpisy. Z pewnością nie robi tego każdy, a jesteśmy prawie pewni, że spora część w ogóle nie dodała nawet jednego wpisu. Dlatego też dbanie o ten aspekt promocji z łatwością pomoże Ci osiągnąć przewagę konkurencyjną – a do tego za darmo!

Im wyżej, tym lepiej

Nie od dziś wiadomo, że najlepiej jest być jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. To samo tyczy się wyników w Google Maps. Niewielu osobom (o ile takie w ogóle istnieją) chce się przeglądać wszystkie pizzerie w nowym mieście, by wybrać najlepszą. Zdecydowana większość zerknie na kilka pierwszych wyników, sprawdzi lokalizację i gotowe! Po kilku minutach miejsce na kolację jest już wybrane. Żyjemy szybko, na mało istotne decyzje nie chcemy tracić zbyt wiele czasu – to charakterystyka XXI wieku. Dlatego też lokalni przedsiębiorcy powinni się do tego trybu dostosować i walczyć o jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Google docenia zaangażowanie i dlatego regularne dodawanie wpisów na wizytówce Google Moja Firma może przynieść pozytywne rezultaty i sprawić, że Twój biznes znajdzie się w TOP3. Chociaż same wpisy to oczywiście nie jedyny konieczny warunek – liczą się także opinie klientów, wysoka ocena firmy, zdjęcia, szczegółowe informacje itd.

Jak uzupełnić wizytówkę Google Moja Firma?

dodawanie wpisu na Google Moja Firma

Wpisy na wizytówce Google Moja Firma – forma

Wpisy na wizytówce Google Moja Firma mogą przybierać dowolną formę – tekstową, graficzną, a nawet materiału wideo. Wpisy mogą zawierać opcję rezerwację miejsca np. w lokalu gastronomicznym lub informować o cenach danych produktów, dzięki czemu ułatwiają zakup. Możesz także dodać przycisk CTA:

  • zarezerwuj,
  • zamów online,
  • kup,
  • więcej informacji,
  • zarejestruj się
  • zadzwoń teraz.

Postaw na różnorodność i daj się ponieść kreatywności – jesteśmy pewni, że stali klienci będą zachwyceni mogąc być na bieżąco. Nowych zachęcisz z kolei dostępnością dokładnych informacji na temat sprzedawanego produktu czy oferowanej usługi.

Wpisy na wizytówce Google Moja Firma – jak dodawać?

dodawanie wpisów

Dodawanie wpisów na wizytówce Google Moja Firma jest banalnie proste, a obsługa całego konta niezwykle intuicyjna. Wystarczy po zalogowaniu się na konto firmy, z menu po lewej stronie wybrać opcję „wpisy”. Zauważ, że teraz do wyboru masz kilka opcji:

COVID-19 poinformuj

W dobie pandemii koronawirusa wiele firm musiało dostosować sposób prowadzenia działalności. Wybierając ten rodzaj wpisu możesz poinformować klientów m.in. o:

– zmianie godzin pracy,

– tymczasowym zamknięciu firmy,

– zmianie funkcjonowania lokalu, np. jedzenie tylko na wynos lub dowóz,

– nowymi zasadami działania związanymi z wymogami bezpieczeństwa.

Oferty

Wybierając opcję „oferty”, możesz poinformować klientów o wyprzedażach i promocjach. Konieczne jest nadanie nazwy ofercie, a także dodanie informacji o ramach czasowych obowiązującej promocji lub warunkach koniecznych do spełnienia. Oczywiście do wpisu możesz dołączyć zdjęcie, a także szczegółowy opis, kod kuponu czy warunki konieczne do spełnienia. Kategoria wpisów jaką są oferty, wyświetla się na samej górze wizytówki, by mogły być one szybko dostrzeżone przez klientów.

Produkty

Pokaż swoim klientom oferowane produkty, by mogli się z nimi zapoznać jeszcze przed wizytą w lokalu, a na dodatek poznać ceny. To naprawdę duże ułatwienie dla wielu osób!

Pamiętaj jednak, że w tej kategorii nie możesz dodawać treści związanych m.in. ze sprzedażą alkoholu, wyrobów tytoniowych, farmaceutyków i niezatwierdzonych suplementów lub urządzeń zdrowotnych i medycznych, hazardem, usługami finansowymi itd.

Nowości

Jak sama nazwa wskazuje, ta opcja umożliwia dzielenie się z klientami nowościami. Każdy stały klient chciałby jak najwcześniej dowiedzieć się np. o nowej opcji w menu, zmianie wystroju wnętrza, organizowanym wieczorku muzycznym na świeżym powietrzu, nowym wpisie dodanym na blogu firmowym itd. Możesz wzbogacić wpis o przycisk wzywający do działania i np. link przenoszący do zapisów na organizowane wydarzenie.

Wydarzenia

Typ wpisów służący do promowania wydarzeń związanych z działalnością firmy. Koniecznie dodaj datę i godzinę rozpoczęcia oraz zakończenia. Jeśli tego nie zrobisz, czas rozpoczęcia zostanie ustawiony automatycznie – 24h od opublikowania wpisu, co może zmylić potencjalnych uczestników! Oczywiście warto jest dodać zdjęcie, opis oraz tekst zachęcający do działania.

Aktualizacja godzin

Firma zmienia czas pracy? Jeśli zaktualizujesz informacje dotyczące otwarcia i zamknięcia, automatycznie zostanie wygenerowany wpis, by poinformować klientów. Istnieje możliwość edycji wpisu oraz dodania szczegółowych informacji wyjaśniających.

Tworzenie wpisów – o czym pamiętać?

By osiągnąć pożądane rezultaty, tworzenie wpisów dodawanych na wizytówce Google Moja Firma musi być przemyślane. Wymyśl chwytliwy tytuł, który powinien mieć maksymalnie 58 znaków. Dodawane wpisy powinny być zwięzłe i rzeczowe oraz podawać najważniejsze informacje – opis może mieć nawet 1500 znaków, ale najlepiej jeśli będzie miał 150-300. Poinformuj klientów przede wszystkim o tym:

– CO?

– GDZIE?

– DLA KOGO?

– ZA ILE?

Warto pamiętać o dodawaniu dobrych jakościowo zdjęć (minimalna rozdzielczość wynosi 400 pikseli szerokości i 300 pikseli wysokości, a akceptowane formaty to JPG i PNG). Możesz także wzbogacić wpis o krótki filmik – maksymalny rozmiar to 100 MB, a do akceptowanych formatów należą: AVI, MP4, MOV, FLV, WMV, MPG, M4V, MKV, M2TS, MTS. W tekście przemycić zwroty zachęcające klientów do działania, takie jak m.in. „kup”, „skorzystaj”, „przyjdź”, „spróbuj” itd.

Wizytówka Google Moja Firma – przykład wpisu

Oto przykładowy wpis na wizytówce Google Moja Firma, który zachęci użytkowników do działania.

  • Rodzaj wpisu: wydarzenie
  • Tytuł: Pilates na trawie w każdą sobotę
  • Firma: Kawiarnia zlokalizowana w parku

ćwiczenia na trawie

Gotowi na letnie wyzwanie? W naszym kawiarnianym ogródku przez cały lipiec w każdą sobotę o 10:00 będą odbywać się zajęcia pilatesu na trawie. Wzmocnij ciało i poczuj się lepiej dzięki regularnym ćwiczeniom! Zajęcia mają poziom open, dedykowane są zarówno dla osób początkujących jak i zaawansowanych. A po treningu zapraszamy na orzeźwiającą lemoniadę miętową. Wstęp darmowy!

Podsumowanie

Dodawanie wpisów na wizytówce Google Moja Firma to prosty i darmowy sposób na promocję firmy. Dzięki nim wzmocnisz więź z klientami poprzez informowanie ich na bieżąco o promocjach i nowościach, zareklamujesz produkty i wydarzenia. Poprawisz wizerunek firmy i sprawisz, że stanie się on bardziej profesjonalny, a także zwiększysz szansę na lepsze wypozycjonowanie wizytówki firmy w wynikach wyszukiwania. Okazuje się, że jest to również łatwy sposób na zdobycie przewagi konkurencyjnej. Pamiętaj więc jedynie o kilku prostych zasadach i do dzieła!

Our Score

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.