W tym artykule opiszę metody, którymi możemy realizować płatności za reklamę w systemie reklamowym Google Ads.
1. Kliknij w „Ustawienia i płatności” w prawym górnym rogu przeglądarki, następnie wybierz „Płatności” i „Podsumowawnie”. Rozpocznie się konfiguracja płatności.
2. Wybierz kraj w którym chcesz się rozliczać.
3. Uzupełnij dane na które Google będzie wystawiać faktury.
4. Upewnij się, że dane głównej osoby kontaktowej są prawidłowe. Na ten adres e-mail będziesz otrzymywać informacje o wyczerpującym się budżecie oraz problemach z płatnościami.
5. Następnie wybierz metodę płatności.
– Płatność automatyczna (zalecane) – najwygodniejsza forma płatności. Zadłużamy się w Google, następnie po osiągnięciu limitu ( limity to 200 zł, 800 zł, 1200 zł i 2000 zł) lub po 30 dniach Google ściąga należności z naszego konta w zależności, który z limitów nastąpi szybciej.
– Płatność ręczna – zasilamy budżet kampanii z góry za pomocą karty kredytowej/debetowej. W tym przypadku trzeba pilnować aby nasze konto nie było puste, Google poinformuje nas o kończącym się budżecie wysyłając mail do głównej osoby kontaktowej.
Obecnie na nowo utworzonych kontach Google Ads nie można już dokonywać płatności ręcznych. Ta forma płatności została wycofana – na nowych kontach skonfigurować można jedynie płatności automatyczne.
6. Uzupełnij dane karty kredytowej/debetowej. Jeśli adres posiadacza karty różni się z adresem firmy musisz odznaczyć „Aderes powiązany z kartą kredytową (…)” i uzupełnić dane. Następnie zaznacz akceptację warunków korzystania z usługi Google Ads i kliknij przycisk „Prześlij”
Jeśli wybrałeś ręczne zasilanie konta Google Ads to od czasu do czasu będziesz musiał uzupełnić środki na koncie Google Ads. Jak to zrobić?
1. Kliknij w „Ustawienia i płatności” w prawym górnym rogu, następnie wybierz „Podsumowanie”.
2. Kliknij „Dokonaj płatności”.
3. Określ kwotę (minimum 40 zł) i kliknij „Dokonaj płatności”i następnie „Potwierdź”.
4. Po prawidłowym dokonaniu płatności zobaczysz okienko potwierdzenia płatności.