25 narzędzi przydatnych dla content marketera

Przeczytaj jak usprawnić swoją pracę

By osiągnąć maksimum efektywności

Home

25 narzędzi dla content marketera

ręka trzymająca zegarek

Prowadzisz lub zamierzasz prowadzić działania content marketingowe, by polepszyć widoczność swojej firmy czy bloga w Internecie? Jesteśmy z Ciebie niezmiernie dumni! Niedawno pisaliśmy o tym, dlaczego warto prowadzić firmowego bloga. Dziś przedstawimy narzędzia, które pomogą Ci na różnych etapach tworzenia treści.

 

Szukasz inspiracji?

Częstym błędem początkujących content marketerów jest tworzenie dużej ilości wpisów na zasadzie: żeby tylko coś się pojawiało na blogu. Zamiast pisać artykuły, bazując na swoim przeczuciu, co może przydać się czytelnikom, warto sprawdzić, czego rzeczywiście szukają w sieci i jakiej wiedzy im brakuje. Dopiero później rozpoczynać proces twórczy. W tym właśnie pomogą Ci poniższe narzędzia.

Reddit – jest to serwis agregujący linki (głównie anglojęzyczne) do najczęściej konsumowanych informacji w sieci. Pozwala sprawdzić, jakie newsy są na topie i co na ich temat już napisano. By łatwiej znaleźć to, co Cię interesuje, możesz skorzystać z wyszukiwarki lub z wielu filtrów, dzięki którym poznasz trendy z danej kategorii lub kraju.

Quora – świetne miejsce na zrobienie solidnego researchu na dany temat. Jest to strona zrzeszająca użytkowników z całego świata, którzy wzajemnie udzielają sobie odpowiedzi na nurtujące pytania. Serwis charakteryzuje się wysokim poziomem dyskursu nawet przy kontrowersyjnych tematach, a użytkownicy wzajemnie oceniają merytorykę udzielanych wypowiedzi. Te najlepiej oceniane wyświetlają się wyżej, dlatego pisząc odpowiedź, lepiej dołożyć starań, by wyczerpywała temat. W dodatku, by ułatwić Ci dostęp do interesujących treści, podczas tworzenia konta oraz w dalszym działaniu możesz wybrać Spaces, czyli obszary, które wchodzą w skład Twoich zainteresowań.

Quora

Feedly – kolejne narzędzie agregujące treści, tym razem z wybranych przez Ciebie stron. Jeżeli swój dzień rozpoczynasz od rutynowego przeglądania tych samych blogów i sprawdzania, czy pojawiły się na nich nowe wpisy, Feedly pozwoli Ci zaoszczędzić czas, bo dzięki niemu wszystkie nowości zobaczysz w jednym miejscu.

BuzzSumo – aplikacja, która nie tylko podpowie, jak przedstawiają się trendy związane z daną tematyką, ale też pokaże Ci, jakie treści cieszą się największą popularnością na Twojej stronie oraz (co ciekawsze) na stronach konkurencji.

Blog title generator – narzędzie od HubSpota (przydatne do contentu w języku angielskim), które podpowie Ci chwytliwy tytuł artykułu. Wystarczy wpisać najważniejsze słowo lub słowa, a następnie wybierać spośród wyświetlonych pomysłów.

Big title generator

Narzędzia ułatwiające pisanie i korektę tekstów

Masz już pomysł na artykuł, solidny research oraz kilka inspiracji, więc rozpoczynasz etap twórczy. Jakie narzędzia Ci w tym pomogą? Przede wszystkim dobry edytor tekstu. Tych jest tak dużo, że trudno byłoby opisać wszystkie, dlatego skupimy się na jednym, a także opiszemy parę innych narzędzi, z których warto skorzystać podczas pisania.

Google Docs – dlaczego naszym zdaniem ten właśnie edytor jest najlepszy do tworzenia contentu firmowego? Dzięki łatwej opcji udostępniania dokumentu, nadawania uprawnień (Może edytować, Może komentować, Może wyświetlać) oraz możliwości dodawania komentarzy i sugerowania zmian przez wiele osób jednocześnie. Tworząc artykuł na bloga, ebook czy poradnik, warto skonsultować się z innymi osobami z firmy lub poprosić kolegę/koleżankę o sprawdzenie tekstu pod kątem pisowni i gramatyki. W tym Google Docs sprawdza się rewelacyjnie.

Jasnopis – genialne narzędzie, które mierzy zrozumiałość tekstu, wskazuje trudniejsze fragmenty i proponuje poprawki. Ponadto Jasnopis wylicza tzw. indeks mglistości. Polega to na tym, że analizuje język danego tekstu i ocenia go w skali od 1 do 7, gdzie jedynka oznacza tekst zrozumiały dla każdego czytelnika, a siedem – tekst trudny, dla specjalistów. Narzędzie pozwala także określić, czy będzie on zrozumiały dla osób w określonym przez Ciebie wieku.

Hemingwayapp – piszesz w języku angielskim? Hemingwayapp to odpowiednik Jasnopisu, który sprawdzi, na ile skomplikowany jest Twój tekst, a także określi, czy nie jest on plagiatem.

Grammarly – kolejne narzędzie, które ułatwi Ci pracę w języku angielskim i to w różnych miejscach w sieci. Zainstaluj tę wtyczkę do przeglądarki, a dzięki temu zyskasz “anioła stróża”, który będzie czuwał nad Twoją ortografią nawet podczas pisania postów w social media.

Zecerka – wracamy do pisania po polsku. W tym narzędziu możesz wkleić tekst, ustawić funkcje (np. żeby na końcu linijki nie pojawiały się przyimki i liczby), a następnie kliknąć Popraw, by cieszyć się contentem poprawnym gramatycznie.

Zacerka

Synonim.net – strona, która przyda Ci się na etapie korekty tekstu, a zwłaszcza wtedy, gdy widzisz, że zbyt często używasz danego słowa. Synonimy.net to największy zbiór wyrazów o podobnym znaczeniu. Dzięki niemu sprawisz, że Twoje teksty będzie czytać się o wiele przyjemniej.

synonimy

Baza grafik i ich edycja

Swoje artykuły zawsze dobrze jest wzbogacić o zdjęcia czy grafiki. Dlatego poniżej przedstawiamy, skąd je brać i jak je edytować.

Shutterstock – to największa i chyba najbardziej popularna baza zdjęć i grafik do pobrania w modelu licencjonowania royalty free (wolne od tantiem). Dostęp do bazy jest płatny za miesiąc, a użytkownicy mogą wybrać pakiet, jak wiele zdjęć mogą w tym czasie pobrać. Nie chcesz przeznaczać budżetu na Shutterstocka? To czytaj dalej 🙂

Gratisography – kolejna baza obrazów do własnego użytku, która jest w całości darmowa. Znajdziesz na niej wiele ciekawych i często zabawnych zdjęć.

Pixabay – następna baza grafik z intuicyjną wyszukiwarką, którą bardzo polecamy.

Pixlr Editor – kiedy masz już pobrane grafiki, często zachodzi potrzeba, by je delikatnie edytować – zmienić ich wielkość, nałożyć tekst czy pozmieniać delikatnie kolory. W sieci jest coraz mniej darmowych narzędzi, w których możesz zrobić to naprawdę łatwo i szybko. Na szczęście jest Pixlr, który przyspieszy Twoją pracę i umożliwi Ci podstawową edycję obrazów.

LunaPic – ciekawy edytor, który pozwala na dodawanie do zdjęć prostych animowanych efektów i nie tylko. Dzięki niemu przerobisz zdjęcie w kreatywny sposób oraz stworzysz pliki typu GIF.

Canva – narzędzi do tworzenia różnych infografik, portfolio, menu itp. jest naprawdę bardzo dużo, ale naszym zdaniem wciąż rządzi Canva. Ten edytor dostarcza nam wielu użytecznych szablonów, kształtów i wzorów do wykorzystania i pozwala na stworzenie profesjonalnych projektów bez konieczności wydawania pieniędzy na oprogramowanie.

Generator memów – memy opanowały Internet. Korzystają z nich już nawet poważne portale informacyjne, które po każdym medialnym wydarzeniu, jak np. mecz reprezentacji Polski czy wybory parlamentarne, prezentują zestawienia najlepszych obrazków krążących w Internecie. Dlaczego więc Ty masz ich nie wykorzystać na swojej stronie czy blogu? Oto jeden z wielu dostępnych w sieci generatorów, dzięki któremu stworzysz mema, wybierając szablon i uzupełniając go o swój napis.

generator memów

Narzędzia pomocne przy zarządzaniu czasem

Content marketer musi nie tylko dobrze pisać, ale też wywiązywać się z ustalonych wcześniej terminów, dobrze organizować swoją pracę oraz czas. Poniżej zestawienia narzędzi, które Ci to ułatwią.

Trello – jedno z narzędzi do zarządzania projektami, które daje możliwość skorzystania z darmowego planu. Być może nie jest ono tak zaawansowane, jak np. Asana, ale spokojnie pozwoli Ci na tworzenie notatek, zapisywanie pomysłów do wykorzystywania w przyszłości oraz ogarnięcia swojej strategii content marketingowej.

Tomato timer – słyszałeś/-aś kiedyś o technice Pomodoro? Jej nazwa pochodzi od używanego w kuchni czasomierza w kształcie pomidora. Została ona stworzona na potrzeby osób, które mają problemy z koncentracją lub pracują w otoczeniu, w którym trudno jest się skupić. Chodzi o to, by przez 25 minut skupić się na jednym zadaniu i nie odrywać od niego pod żadnym pozorem. Później następuje przerwa, podczas której możesz nadrobić zaległości w mailach itd. W jej stosowaniu pomoże Ci Tomato timer.

tomato timer

Noisly – to narzędzie również ma za zadanie pozwolić Ci się skupić. Wystarczy, że ubierzesz na uszy słuchawki i odetniesz się od otoczenia, tworząc w Noisly przyjazne skupieniu odgłosy, jak szum fal czy odgłos lasu.

Słowa kluczowe – sprawdź czego szukają Twoi czytelnicy

Te narzędzia mogą być wykorzystane już podczas researchu, ale także w momencie, kiedy musisz zdecydować się na konkretny tytuł artykułu oraz wpisać metadane pod SEO.

Answer the public – oto narzędzie, w którym wystarczy wpisać słowo lub słowa kluczowe, które będzie głównym tematem Twojego tekstu,  by znaleźć pytania, jakie internauci wpisują w Google, łączące się z tą frazą. Przykładowo po wpisaniu “hodowla alpak”, otrzymujemy informacje, że ludzie szukają:

  • jak zacząć hodowlę alpak;
  • jak rozpocząć hodowlę alpak;
  • jak założyć hodowlę alpak;
  • gdzie jest hodowla alpak;
  • co daje hodowla alpak.

Te właśnie pytania dobrze nadają się na tytuł Twojego artykułu.

Keyword-hero – bohaterskie narzędzie, dzięki któremu otrzymasz informacje, z jakich słów kluczowych użytkownicy trafiają na Twoją stronę. W raporcie Pozyskiwanie -> Kampanie -> Bezpłatne słowa kluczowe w Google Analytics często pojawia się oznaczenie “not provided”. Keyword-hero pozwoli Ci zobaczyć w statystykach, jakie frazy wpisywali użytkownicy, by w konsekwencji przejść na Twoją witrynę.

Ubersuggest – wyszukiwarka słów kluczowych, działająca w wielu językach (w tym polskim). Pokazuje, jakie słowa kluczowe wiążą się z danym tematem, jakie strony są na nie najlepiej wypozycjonowane, a także jakie są koszta, jeśli chciałoby się na to słowo wykupić reklamę CPC (Cost Per Click).

ubersuggest - narzędzia marketera

Ahrefs – zaawansowane narzędzie, które wyświetli Ci, na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się Twoje konkurencja. Dzięki niemu odkryjesz, w jakich frazach możesz z nią skutecznie rywalizować, lub znajdziesz niszę, do której jeszcze Twoi konkurenci nie dotarli.

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.