Blog firmowy

Dlaczego warto go prowadzić

Sprawdź sam!

Home

Blog firmowy – dlaczego warto go prowadzić

pisanie bloga

Czy warto prowadzić bloga firmowego? Sprawdź, jakie są korzyści.

Jeżeli nie jesteś w Internecie po raz pierwszy, to zapewne wiesz, że sporo firm prowadzi bloga i nie szczędzi na to zasobów finansowych ani ludzkich (w postaci poświęconego czasu). Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego warto pójść w ich ślady i zacząć pisać najlepiej od zaraz. Nie ważne, czy pracujesz w dużej firmie, MŚP, czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą – blog to same korzyści, również sprzedażowe.

Wizerunek – pisząc bloga, zostaniesz ekspertem

Nie ważne, czy sprzedajesz luksusowe samochody, prowadzisz salon piękności czy dostarczasz usługi hydrauliczne – na pewno zależy Ci na tym, by robić to profesjonalnie i wyglądać na kogoś, kto zna się na rzeczy. To właśnie zapewnia blog. Pisząc o ciekawostkach i rozwiązaniach ze swojej branży, tworzysz wizerunek specjalisty – kogoś, kto tak dobrze zna się na fachu, że może publikować o tym artykuły i doradzać innym.  Warunek jest jeden: treści muszą być wysokiej jakości.

Co oznacza, że tekst jest dobrej jakości? Po pierwsze musi dostarczać czytelnikowi wartość w postaci nowej wiedzy. Pisz tak, by ktoś po drugiej strony ekranu wszystko zrozumiał. Dostosuj język do Twojej grupy docelowej. Jeżeli należą do niej inni specjaliści z branży, to możesz pozwolić sobie na język bardziej fachowy. Inaczej jest jednak, gdy dostarczasz wiedzy o nowych technologiach komuś, kto jest początkujący w temacie. Wtedy pisz najprościej, jak tylko potrafisz. Po drugie tekst musi być dobrej jakości pod względem ortograficznym i gramatycznym. Możesz być nawet najlepszym ekspertem w swojej dziedzinie, ale jeżeli czytelnik w pierwszym zdaniu zobaczy trzy oczywiste błędy językowe i brak interpunkcji, to po prostu wyjdzie z Twojej strony. Wniosek jest dosyć oczywisty: jeżeli pisanie nie jest Twoją mocną stroną, to warto tę czynność po prostu zlecić. To inwestycja, która się zwróci.

Lepszy user experience

Częstą barierą, przez którą klient nie kupuje danego produktu, jest obawa, że nie będzie potrafić z niego należycie korzystać. Tu mowa np. o różnego rodzaju oprogramowaniu dla firm, ale nie tylko. Blog jest doskonałym miejscem, by przedstawić, jak Twój produkt wykorzystywać w odpowiedni sposób. Wpis udokumentowany dodatkowo zdjęciami, screenami czy filmem może przekonać czytelnika, że sobie poradzi. Dodatkową wartością edukowania klientów jest to, że jeśli będą we właściwy sposób korzystać z oferowanego przez Ciebie dobra, to przełoży się to na ich większe zadowolenie. Tym sposobem zyskujesz lojalnych użytkowników, a ci są nieocenieni – poza tym, że chętniej dokonają u Ciebie kolejnych transakcji, to jeszcze polecą Twoją firmę lub pozytywnie ją ocenią.

Wyższa sprzedaż dzięki blogowi

Jeżeli nie przekonały Cię argumenty o wizerunku eksperta i edukowaniu klientów, to przejdę do konkretów. Prowadzenie bloga wpływa na sprzedaż – zarówno pośrednio, jak i czasem bezpośrednio. Poniżej przykłady.

blog firmowy

Zwiększ widoczność swojej strony w Internecie

Blog to stały element strategii content i inbound marketingowych. Chodzi w nich o to, by internauci, szukając rozwiązania swoich problemów, trafili na stronę firmy i na niej znaleźli odpowiedź. Dzięki licznym publikacjom na blogu, poprzez użycie w nich odpowiednich fraz kluczowych, zwiększasz swoją widoczność w wyszukiwarkach, a to przekłada się na większy ruch i liczbę potencjalnych klientów, których możesz dalej “atakować” innymi kanałami marketingowej komunikacji. Duży ruch na stronie również pozytywnie wpływa na wyniki w Google, więc są z tego same korzyści. Oczywiście Twoim celem powinno być trafienie na pierwszą stronę wyszukiwania po wpisaniu najczęściej wyszukiwanych fraz. Zgodnie ze statystykami 75% internautów nigdy nie odwiedza drugiej strony Google. Dlatego doradzamy, by działania SEO (search engine optimization), czy też mówiąc wprost – pozycjonowanie stron, powierzyć w dobre ręce.

Ciekawostka: dlaczego tak ważne, by być wysoko w wynikach wyszukiwania Google? Ponad 78% wszystkich wyszukań pochodzi właśnie z Google. Jeszcze parę lat temu przewaga nad konkurencją była jeszcze wyższa (aż 98%), lecz z powodu cenzury firma ta wycofała się z Chin. Teraz ponad 9% wszystkich wyszukiwań pochodzi z Baidu, lidera na rynku chińskim.

Zachęć bezpośrednio do kupna

Teksty na blogu, oprócz tego, że przyciągają na Twoją stronę większą liczbę potencjalnych klientów, mogą wpływać również na sprzedaż bezpośrednio. Pokażę to na swoim przykładzie. Moją pasją jest siatkówka, zaś piętą achillesową – słaby wyskok. Zapytałem więc Google o ćwiczenia na poprawę skoczności. Jeden z artykułów na ten temat, który mi się wyświetlił, pochodził ze strony… Allegro. Gdybym sam nie zajmował się marketingiem, zapewne bardzo bym się zdziwił. Wszedłem z ciekawości i muszę przyznać, że artykuł dawał konkretne przykłady ćwiczeń. Tylko “przypadkiem” pod tekstem wyświetliły mi się proponowane produkty, które są przydatne do opisywanego treningu. Sprytne, prawda?

Innym popularnym rodzajem wpisów jest tzw. case study, czyli studium przypadku. W takim artykule możesz przedstawić prawdziwą sytuację, w której Twój produkt czy usługa pomogły danemu klientowi np. w realizacji jakiegoś celu. Dlaczego to działa? Ponieważ pokazujesz konkretną sytuację zastosowania Twojego rozwiązania, w której się bardzo dobrze sprawdziło oraz dajesz tzw. społeczny dowód słuszności. Czytelnik myśli: skoro inni korzystają z tych usług, to znaczy, że warto.

Dalej nie przekonałem Cię do prowadzenia blogu firmowego? No to jeszcze rzucę na koniec jedną statystykę za demandmetric.com. Serwisy z aktywnym blogiem generują 67% więcej leadów (potencjalnych klientów) i 434% więcej zaindeksowanych stron w Google niż te, które nie prowadzą bloga. Szach mat! A teraz zabieraj się za pisanie. Powodzenia!

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.