Blog

Topical Authority i jego wpływ na SEO

Topical Authority to stosunkowo nowe pojęcie, używane głównie przez osoby z branży SEO. Warto jednak się nim zainteresować, ponieważ wszystko wskazuje na to, że jego znaczenie będzie w przyszłości sukcesywnie wzrastać. Nie ma w tej tendencji nic dziwnego, zważywszy na fakt, że zadowolenie i satysfakcja użytkownika stają się jednymi z najważniejszych czynników przy pozycjonowaniu. UX nabiera coraz większego znaczenia, a co za tym idzie treści powinny być tworzone przede wszystkim dla czytelników, nie robotów wyszukiwarek. No dobrze… ale o co dokładnie chodzi z tym Topical Authority?

Czym jest Topical Authority?

To proste. Według Topical Authority, Google lepiej rankuje strony wypełnione wartościowym contentem związanym z tematyką witryny. Wskaźnik ten odzwierciedla w jakim stopniu strona jest autorytetem w dziedzinie, którą się zajmuje. Celem wprowadzenia Topical Authority jest promowanie stron z wartościową wiedzą użyteczną dla czytelników – w końcu każdy woli przecież zapoznawać się z treścią napisaną przez profesjonalistów z danej dziedziny, prawda? Liczą się więc teksty wyczerpujące konkretny temat, spójne, jakościowe i rzetelne, stworzone przez ekspertów z danej dziedziny. Konieczne jest dogłębne zrozumienie tematu, o którym się pisze. Koniec z tekstami niskiej jakości i typowymi „zapychaczami”! Nadchodzi era wartościowego contentu.

Przede wszystkim użytkownik

Wzrost znaczenia Topical Authority to kolejny krok pokazujący, że przy optymalizacji stron internetowych najważniejszy jest użytkownik – ponieważ to w pierwszej kolejności dla niego tworzone są treści, a nie dla robotów wyszukiwarki. Topical Authority ma przeciwdziałać zamieszczaniu na stronach internetowych słabej jakości contentu, tworzonego głównie pod roboty. W pozycjonowaniu coraz bardziej liczy się więc UX – user experience. W pierwszej kolejności zadowolony ma być użytkownik, ponieważ treści tworzone są właśnie dla niego.

Słowa kluczowe – spadek znaczenia

Co ciekawe, za sprawą Topical Authority słowa kluczowe mają coraz mniejsze znaczenie. Ważniejsza od nich staje się natomiast przekazywana wiedza, aktualność oraz przede wszystkim maksymalne wyczerpanie tematu – to bardzo istotna kwestia! Topical Authority opiera się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji, dzięki której możliwe jest rozumienie naturalnego języka na tak wysokim poziomie poprzez tzw. uczenie maszynowe. Algorytmy są w stanie analizować teksty i dopasowywać je do tematyki.

Naturalne słowa kluczowe

Nie oznacza to jednak, że zalecana jest całkowita rezygnacja ze słów kluczowych – powinny one jednak występować w tekście naturalnie. Zdecydowanie niezalecany jest natomiast tzw. „keyword stuffing”, czyli upychanie słów kluczowych na siłę. Takie praktyki w tym momencie zaliczane są do black hat SEO (dowiedz się więcej o white, grey i black hat SEO), a efekt nielubiany jest zarówno przez roboty wyszukiwarek jak i przez czytelników. Tekst ma być bowiem przede wszystkim użyteczny dla czytelnika, podobnie jak cała zawartość strony. Jeśli witryna zaprezentuje obszerną wiedzę na dany temat, czytelnik nie będzie musiał szukać informacji na innych stronach – to rozwiązanie wygodne dla czytelnika oraz bardzo korzystne dla właściciela strony, ponieważ użytkownik zostanie na niej na dłużej.

LSI keywords

Słowa kluczowe dają pozostają istotne, jednak w odniesieniu do Topical Authority pojawia się nowe pojęcie semantycznych słów kluczowych (LSI kewords – Latent Semantic Indexing keywords). To słowa kluczowe powiązane z tematami, na których skupia się witryna. Takie słowa kluczowe nie powinny być na siłę upychane do tekstu, ale muszą pojawiać się w nim w sposób naturalny.

Jak tworzyć treści zgodnie z Topical Authority?

Jeśli chcesz tworzyć treści, które będą „przyjazne” Topical Authority, musisz postawić się na miejscu czytelnika i spróbować spojrzeć na swoją witrynę jego oczami. Co sprowadza go na Twoją stronę? Czego na niej szuka i jakie dokładnie informacje chciałby zdobyć? Pamiętaj, że teksty muszą być przede wszystkim użyteczne właśnie dla niego i powinny zawierać odpowiedzi na stawiane przez czytelnika pytania. Dzięki temu strona zdobywa wiarygodność i uznanie. Kolejną ważną kwestią jest specjalistyczna wiedza, która powinna zostać zawarta w artykułach – dzięki temu autor będzie mógł przyjąć pozycję eksperta.

Topical Authority – wpływ na SEO

Czy Topical Authoriy na wpływ na SEO? Oczywiście! Wartościowa i użyteczna dla czytelnika treść w dużej mierze wpływa na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania i przyczynia się do poprawy widoczności. Specjalistyczne teksty przyciągną osoby zainteresowane tematem, a dzięki wyczerpaniu tematu czytelnik pozostanie na danej stronie na dłużej. Ruch na stronie zwiększy się, a co za tym idzie wzrośnie także konwersja oraz sprzedaż. Ważne jest, by pisać jakościowo i rzetelnie, zwracając jednocześnie uwagę na intencje użytkownika. By dowiedzieć się więcej na temat interesujących użytkownika kwestii możesz wykorzystać Answer The Public.

Nadal nie jesteś pewny, że współpraca z AdEverest
to korzyść dla Twojego biznesu?

Zachęcamy do kontaktu przez pozostawienie swoich danych kontaktowych. Oddzwonimy do Ciebie w przeciągu 48 godzin. Konsultacja jest darmowa.

    *Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu realizacji świadczonych usług. Akceptuję politykę prywatności.


    Click to rate this post!
    [Total: 0 Average: 0]
    Our Score