Osoby zarządzające wieloma kontami Google Ads (dawniej AdWords) (zazwyczaj są to agencje) posiadają konta menedżera Google Ads (MCK). W tym artykule opiszę procedurę nadawania dostępu do konta Google Ads, jaką Klient nadaje osobie zarządzającej kontem Google Ads.
Punkt 1. i 3. wykonuje klient, punkt 2. wykonuje osoba zarządzająca kontem Google Ads
1. Klient przesyła numer ID klienta do osoby, która ma zarządzać kontem – ID klienta znajduje się w prawym, górnym rogu konta Google Ads (obraz 1).
Obraz 1.
2. Osoba zarządzająca loguje się na swoim koncie MCK i wychodzi w „Konta” -> „Zarządzanie”. Następnie przyciska znak „+” i wybiera „Połącz istniejące konto” (Obraz 2)
Obraz 2. Połącz istniejące konto
Kolejnym krokiem jest wpisanie numeu ID klienta i kliknięcie w „Wyślij zaproszenie” (Obraz 3).
Obraz 3. Wyślij zaproszenie
W tym momencie na adres e-mail klienta została wysłana prośba o zatwierdzenie dostępu do konta.
3. Klient, aby zaakceptować dostęp do konta Google Ads klient powinien na swoim koncie Google Ads kliknąć ikonkę klucza „Narzędzia” (prawy górny róg: Obraz 4) – > „Dostęp do konta” w kolumnie „Konfiguracja”.
Obraz 4.
Następnie Klient wybiera zakładkę „Menedżerowie” i klika „Zaakceptuj” (Obraz 5).
Obraz 5.