Witaj, miło Cię widzieć

Chcesz zwiększyć swoje przychody?

Dobrze trafiłeś!

Home

Jak założyć fanpage na Facebooku?

Facebook to doskonałe narzędzie marketingowe dzięki któremu możemy skutecznie docierać do ściśle wybranej grupy docelowej i tworzyć relację z odbiorcami i klientami oraz budować społeczność wokół swojej marki lub produktu.

Pierwszym wpisem w tym dziale chcę rozpocząć serię publikacji dzięki którym możesz bliżej poznać zasady działania marketingu na Facebooku oraz nauczyć się jak samodzielnie tworzyć i prowadzić skuteczne kampanie Facebook.

Aby rozpocząć swoją przygodę z marketingiem na Facebooku należy stworzyć fanpage, bo bez niego nie mamy dużej możliwości promowania się na Facebooku. Poniżej opisałem jak to zrobić w 7 prostych krokach:

1. Zaloguj się na Facebooku, po zalogowaniu kliknij w grot rozwijający ustawienia konta i następnie wybierz „Utwórz stronę” lub bezpośrednio z tego bloga przejdź do strony tworzenia fanpage’a: https://www.facebook.com/pages/create/

Tworzenie fanpage na facebooku

 

2. Na tym etapie musisz wybrać rodzaj fanpage’a który chcesz założyć, wybierz taki który najbardziej pasuje do rodzaju Twojej działalności. Teraz wybierz kategorie (jeśli wybrałeś „Lokalna firma lub miejsce” uzupełnij dane teleadresowe) i uzupełnij nazwę, zanim klikniesz „rozpocznij” zatrzymaj się na moment.

Nazwa fanpage możesz zmienić dowolną ilość razy jeśli liczba ich fanów nie przekroczy 200, jeśli Twój fanpage ma już więcej niż 200 fanów nazwę możesz zmienić tylko raz.

Specjalnie zatrzymałem się w tym miejscu ponieważ nazwa fanpage’a będzie mieć bardzo duży wpływ na dalszy rozwój Twojej społeczności dlatego też postanowiłem poświęcić nazwie dla fanpage’a osobny artykuł i zalecam Ci przeczytanie go zanim założysz fanpage lub zdobędziesz 200 fanów (artykuł już wkrótce).

Jeśli już wybrałeś nazwę fanpage’a która zapewni Ci sukces kliknij „rozpocznij”.

Utwórz stronę facebook

 

3. Uzupełnij informacje o swojej firmie, warto abyś dodał link do swojej strony www.

Uzupełnij niepowtarzalny adres na Facebooku jeśli pojawi Ci się taka opcja. Możliwość wyboru niepowtarzalnego adresu na Facebooku może nie pokazać się w niektórych przypadkach, będziesz mógł go ustawić dopiero później w panelu swojego fanpage’a jeśli liczba Twoich fanów przekroczy 25 osób. Dobrze zastanów się nad adresem swojego fanpage’a ponieważ później będziesz mógł zmienić jego adres tylko raz. Twój adres do fanpage’a będzie wyglądał tak: www.facebook.com/NazwaFanpage lub www.fb.com/NazwaFanpage, dzięki niemu dużo łatwiej do Twojego fanpage’a trafią odbiorcy reklam outdoorowych, ulotek lub innych reklam tradycyjnych.

Ten krok możesz pominąć i uzupełnić potem.

Skonfiguruj stronę

 

4. Dodaj zdjęcie profilowe.

Minimalny rozmiar zdjęcia jakie możesz dodać to 180 x 180px.

Dodane zdjęcie będzie wyświetlać się w rozmiarze 160x160px.

Ten krok możesz pominąć i uzupełnić potem.

Krok 2

5. Możesz dodać swój fanpage do ulubionych. Jeśli dodasz stronę do ulubionych skrót do niej będzie wyświetlał się w lewej kolumnie pod Twoim nazwiskiem:

Ulubione kolumna

Ten krok możesz pominąć.

Ulubione dodaj

 

6. Wybierz preferowaną grupę odbiorców.

Zastanów się dobrze kim może być potencjalny odbiorca Twojego fanpage’a, jeśli działasz regionalnie wpisz miejscowość lub kilka miejscowości albo nazwę województwa gdzie funkcjonuje Twój biznes oraz ustaw zasięg w obrębie ilu kilometrów mogą znajdować się potencjalni klienci. Jeśli działasz na terenie całego państwa wpisz jego nazwę. W przypadku kiedy działasz na terenie kilku państw co prawda możesz wpisać ich nazwy ale zalecam stworzyć kilka fanpage’y dedykowanych dla każdego kraju w języku którego używają jego mieszkańcy.

Dokładnie przeanalizuj profil osób które mogą być Twoimi potencjalnymi klientami, ile mają lat i czym mogą się interesować. Przewagą Facebooka nad Google jest fakt, że na Facebooku możesz ściśle targetować grupę odbiorców po ich wieku, zainteresowaniach, fanpage’ach które lubią i innych danych które użytkownicy Facebooka sami nam podają na tacy. Wykorzystaj to! 😉

Preferowana grupa odbiorców

 

7. Twój fanpage jest gotowy! Teraz dodaj zdjęcie w tle (rozmiar 850 x 315 px), polub swoją stronę aby być jej pierwszym fanem oraz zaproś do polubienia swoich znajomych.

Ważna wskazówka: odkąd pamiętam znam maksymę „oczy kupują”, zadbaj aby Twój fanpage był atrakcyjny wizualnie, stwórz estetyczne zdjęcie w tle a jako zdjęcie profilowe ustaw logo swojej firmy. Całość ma być estetyczna i spójna. Jeśli sam nie jesteś grafikiem znajdź kogoś kto za rozsądną kwotę podejmie się tego zadania.

Czy to już koniec? Nie, to dopiero początek 😉

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.